Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

I framtiden kommer jag inte vara fullt njd som tva

Hemmavasan Live 15 augusti - tabl och hlltider

SVT livesnder frn rullskidstvlingarna i Trollhttan

Lngdlandslaget stannar i Sverige i hst

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Marcialonga 2020

• Vänligen logga in för att kunna svara
10 svar till detta ämne

medevi

medevi

Ny medlem

• Members
  • 1 inlägg

Finns det någon som vet om man kan anmäla sig på plats strax innan loppet? Jag planerar resan själv och är inte i behov av paketresa eller speciella hotell. Mvh. Lars-Inge

Klistervalla

Klistervalla

Ny medlem

• Members
  • 5 inlägg

Tror att paketresa eller liknande är det som gäller nu. Det fanns ett antal startplatser att köpa i egen regi, men de sålde snabbt slut.

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 198 inlägg

Ett tips är att höra direkt med hotellen där nere. Det är delvis de som får tilldelning från Marcialonga.

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV18 7.22 | NV19 4.52

VL97 8:56 | VL01 7:50 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41

ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk | BB19 4.07
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

bjornfromstockholm

bjornfromstockholm

Medlem

• Members
  • Pip
  • 121 inlägg
Ingen anmälan på plats. Ingen namnändring sista vecka. Men det säljs alltid några startplatser här eller på startplatser.se runt julen.

LeffeJ

LeffeJ

Medlem

• Members
  • Pip
  • 55 inlägg

Börjar dra ihop sig. 12 dagar kvar. Letar efter snöläget men kan inte hitta något. Har varit varmt en längre tid där nere så det har nog inte varit helt enkelt att tillverka snö. Någon som vet mer?

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 863 inlägg

Vi såg ju en snösträng i Tour de ski på vägen mot backen, men solsidorna var snöfria, bara vissa skuggpartier med lite snö. Fast det var ju bara en liten del av banan, hur det ser ut i övrigt har jag ingen aning om. Fö står det inget om snöläget på deras hemsida ?

Skorpan69

Skorpan69

Medlem

• Members
  • Pip
  • 58 inlägg

Jag tycker det ser ut som vanligt. Jag har åkt tre år och alla utom två har det varit en snösträng förutom längst upp i dalen.

Snön är ju helt annorlunda än i Sverige. Jag har åkt på burkvalla alla tre åren trots konstsnö och plusgrader. Oftast är snön mycket kallare än luften plus att den är otroligt torr.. Ett av åren kortade de ner loppet och flyttade upp starten på grund av att de inte kunde lägga hela sträckan med konstsnö. I år åker vi privat genom att vi köpte startplats genom ett hotell, då kommer man undan lite billigare

jonmatti

jonmatti

Medlem

• Members
  • Pip
  • 103 inlägg

Ett tips för er som åker dit, åk utför en dag, antingen i Canezei eller ta linbanan Latemar strax ovanför Predazzo. Hur fina backar som helst. Gott om grejor att hyra på båda ställena. Finns så klart fler ställen också.

/Jon

Skirken

Skirken

Medlem

• Members
  • Pip
  • 15 inlägg

https://www.marcialo...m-confirmed.php

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 074 inlägg
Vart sugen många år men alltid vart rädd för snöläget. Men dom har gjort bra jobb i år igen. Kul! Hoppas nån i eliten chansar med fäste!
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 863 inlägg

Jag tycker det ser ut som vanligt. Jag har åkt tre år och alla utom två har det varit en snösträng förutom längst upp i dalen.

Snön är ju helt annorlunda än i Sverige. Jag har åkt på burkvalla alla tre åren trots konstsnö och plusgrader. Oftast är snön mycket kallare än luften plus att den är otroligt torr.. Ett av åren kortade de ner loppet och flyttade upp starten på grund av att de inte kunde lägga hela sträckan med konstsnö. I år åker vi privat genom att vi köpte startplats genom ett hotell, då kommer man undan lite billigare

Hur kommer det sig att konstsnön är annorlunda, tillverkas den på annat sätt eller är det luften som påverkar den . Vad har du haft som fäste, då du kunnat köra utan klister i plusgrader ?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar