Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

sarna Ski Marathon blir ett Visma Ski Classics Challengers event

Fluorfria vallor Vauhti

Visma Ski Classics Challenger p Grnland

Grfnings satsar p nytt i tjeckiskt lngloppsteam

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Tolka resultat i Skiselector

• Vänligen logga in för att kunna svara
3 svar till detta ämne

Henke

Henke

Medlem

• Members
  • Pip
  • 87 inlägg

Köpte Fischer Twin Skin Race på Stadium.se när de hade riktigt bra priser i början av mars. Angav vikt 73 kg (lite i överkant) och avancerad åkare (flera Vasalopp strax under och strax över 5 tim). Fick hem ett par stiff 197 (är 169 cm lång) med viktspann 58-74 kg enligt lapp från fabrik. Låter ju spontant lite lågt för mig. Vad tror ni om skidorna utifrån resultatet i Skiselector? Hur tolkar man siffrorna? Hur vet man att det stämmer? Kan de på Stadium ha tänkt/gjort fel?

Bifogad fil  20200318_190118.jpg   78,28K   0 Antal nerladdningar

jola61

jola61

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 786 inlägg
Låter lite för kort och för mjukt. Mina Ross R-skin är längre än vad jag brukar åka på. 207 mot, för mig normala 203. Skistart fick gå upp i längd för att hitta ett spann som passade. Jag är 175cm och väger 78kg.
Fast facit får du först när du teståkt.

PetterM

PetterM

Medlem

• Members
  • Pip
  • 120 inlägg
Håller med att det enligt siffrorna då bilden inte syns så känns de lite mjuka. Och att du ligger i övre vikten enligt fabrik. Mina rossignol R-skin race är för ca 25-30 kg tyngre än vad jag är. Dock har de några år på nacken och vad jag förstår var vikterna från fabrik väldigt fel tänkta för några år sedan.

Fredrik H

Fredrik H

Medlem

• Members
  • Pip
  • 169 inlägg

Vad har de för FA-värde? Borde finnas i nedre vänstra hörnet på det vita klistermärket med QR-koden. Mina är 203 medium och har FA-värdet 46. Jag väger 76kg.

Kan du lägga med bilden i inlägget så att man ser den? Instruktioner: http://www.skidforum...rumet/?p=195754

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar