Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Kör landslaget med Kraftstaven?


Vasan

Recommended Posts

Landslaget testar mycket, betyder inte att ngåon ska åka på dem. I stakning funkar dom hyffsat men konstigt i skate och diagonalt tycker jag. sen så är dom alldeles för dyra och jag fattar inte att han inte fixar egna "donator" rör att montera sin kraftböj på måste bli billigare än att köpa tex swixrör..
Link to comment
Share on other sites

Och vad sjutton ska den där böjen tillföra? Det borde ju bli världens obalans när man för fram staven, eftersom en del av vikten då inte är koncentrerad till resten av röret.

Sedan rekommenderas att man går upp i stavlängd när man ska använda Kraftstaven, vet man då vad det är som ger den extra kraften, böjen eller längre stavar???

Det borde vara enklare att göra en längre stav med handtaget lite bakåtvinklat (utan böj).

Fast den lösningen kanske Exel har patent på redan.

 

Från en som åker med längre stavar...

Link to comment
Share on other sites

Tanken med Kraftstaven:s böj ska väl var att handtagsdelen och stavdelen går i samma linje. Det ska väl reducera obalanser? Exels har ju ett böjt handtag men där är ju handtag och stav inte i linje.

Var på Johns Sport i Mora före Vasaloppet där dom presenterade Kraftstaven och iden med att man har handenleden rak och att man "drar" staven som i en latsmaskin var jäkligt tilltalande. Jag tror faktiskt på idén!

 

Att Kraftstaven är dyr!? Kraftstavsböjen 3500:-. Min nyinköpta pulsklocka 3.200, flugspö 4.200, förra årets vallainköp vågar jag inte nämna. Ingen nämner ovanstående priser till min sambo!!!!

Link to comment
Share on other sites

Att Kraftstaven är dyr!? Kraftstavsböjen 3500:-. Min nyinköpta pulsklocka 3.200, flugspö 4.200, förra årets vallainköp vågar jag inte nämna. Ingen nämner ovanstående priser till min sambo!!!!

hehehe,

hennes sko- smink och klädkonto ligger nog betydligt högre än vad dina jätteviktiga inköp gör... =)

Link to comment
Share on other sites

bara jag som är paranoid..??

 

Vasan

Ny Medlem

Registrerad: 2007-02-10

Inlägg: 2

 

maxpuls

Ny Medlem

Registrerad: 2007-09-07

Inlägg: 1

 

 

båda om kraftstaven men men, kanse lite för mycket träning för mig idag..

 

sen kraftböjen 3500, jag skulle då aldrig sätta på en sån dyr grejj på ett par begangnade stavar så blir ju 3500 +2600 för ett par swix ct1 om jag fattade de rätt?

Link to comment
Share on other sites

sen kraftböjen 3500, jag skulle då aldrig sätta på en sån dyr grejj på ett par begangnade stavar så blir ju 3500 +2600 för ett par swix ct1 om jag fattade de rätt?

Samma tanke här. Även om det skulle vara intressant att testa så rör det sig om alldeles för mycket pengar. Kommer aldrig att bli nån storsäljare om de inte får ned kostnaden med åtminstone 50%. Märklig marknadsföring imho.

Link to comment
Share on other sites

bara jag som är paranoid..??

 

Vasan

Ny Medlem

Registrerad: 2007-02-10

Inlägg: 2

 

maxpuls

Ny Medlem

Registrerad: 2007-09-07

Inlägg: 1

 

 

båda om kraftstaven men men, kanse lite för mycket träning för mig idag..

 

sen kraftböjen 3500, jag skulle då aldrig sätta på en sån dyr grejj på ett par begangnade stavar så blir ju 3500 +2600 för ett par swix ct1 om jag fattade de rätt?

Paranoid eller inte, ja kanske åxå är det men håller i allafall med finn2, fast jag inte tränat nåt idag!

Link to comment
Share on other sites

sen kraftböjen 3500' date=' jag skulle då aldrig sätta på en sån dyr grejj på ett par begangnade stavar så blir ju 3500 +2600 för ett par swix ct1 om jag fattade de rätt?[/quote']

Samma tanke här. Även om det skulle vara intressant att testa så rör det sig om alldeles för mycket pengar. Kommer aldrig att bli nån storsäljare om de inte får ned kostnaden med åtminstone 50%. Märklig marknadsföring imho.

Det måste bli så att dom tar 3500 för böjjen(halfabrikatspris) sen köper dom nog inte SWIX CT 1an till butiks bruttopris men bara för att räkna så blir de ~2600(tror nettot är runt 1700) då är vi uppe i 6100 så själva monteringen och lackeringen är 2900kr bara det är dyrt tycker jag.

 

Självklart kostar utveckling, tillverkning av jiggar för själva böjjen, marknadsföring m.m pengar.

 

Men har svårt att tänka mig att om dom vågar sälja staven till halvfabrikatspris att det skall vara så komplicerat att montera.

 

Hoppas dom har betalt fattiga Skidförundet poolavgift för att nyttja Maria Rydkvist i marknadsföring…

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...