Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Lidingöloppet hur gick det.


Jouni

Recommended Posts

Disponerade loppet bra, kollade inte klockan alls första två milen. Lyckades undvika väggen sista milen även om tempot sjönk rätt ordentligt. Kunde fortsätta springa i aborrbacken liksom i golfbanebacken. Klarade medaljtiden med marginal. Mkt nöjd, särskilt som leran gjorde det rätt tungt.

För min del var ändå väderförhållandena bättre i år än förra året då jag är usel i varm väderlek.

Link to comment
Share on other sites

Å vilket lopp. Var 3 minuter före förra årets tid vid 15 km-passeringen och det såg ut att kunna bli ett nytt pers då jag brukar kunna öka lite på sista milen.

Men då hände det mindre roliga, 2 st skogsbesök mellan 18-23 km ute i buskarna och tömma magen, tappade ca 8 minuter på detta. Var ganska tom sedan, ingen överskottsenergi kvar i benen, magen stabiliserade sig lite efter detta och kunde göra en liten forcering på ren vilja in mot mål och var ändå bara 3 minuter från förra årets rekordtid. Gissar att det hade blivit nytt pers annars, lite surt men inget att göra åt. Känns ändå som om träningen har gett resultat.

Har ev haft lite för hög koncentration i min uppladdningsdryck dagarna innan och blev lite kall av regnandet innan start. Kan bero på många saker. En erfarenhet rikare.

Link to comment
Share on other sites

Disponerade loppet bra, kollade inte klockan alls första två milen. Lyckades undvika väggen sista milen även om tempot sjönk rätt ordentligt. Kunde fortsätta springa i aborrbacken liksom i golfbanebacken. Klarade medaljtiden med marginal. Mkt nöjd, särskilt som leran gjorde det rätt tungt.

För min del var ändå väderförhållandena bättre i år än förra året då jag är usel i varm väderlek.

Jag är grymt imponerad av folk som kan springa så fort i 3mil - själv behöver jag en halvtimme mer på mig! Men hur mycket löpning tränar ni som springer så snabbt? Jag följer ett träningsschema där jag rullar runt på löpning-styrketräning-rullskidor och får då inte ihop mer än "drygt" två löppass per vecka och det är nog litet för litet för att göra en bra prestation i LL. Men hur 17 ska man hinna med löpningen också? Styrketräning kan man ju inte stryka och rullskidåkningen känns tveklöst viktig för stakningen. Ett litet dilemma onekligen, fast man kan ju inte bli bra på allt ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...