Jag tror att vi diskuterar två olika problem, här på forumet, när det gäller armbågarna.MrT - hur går det med kraftstaven? Jag funderar själv på att köpa den då jag inte lyckas träna/stretcha bort vad inblandade parter misstänker är en golfarmbåge. Jag känner själv att "omvinkling" av handleden under skidåkning till viss del mildrar, eller i alla fall förändrar smärtan, men kraftstaven känns som ett dyrt test. Jag läste om dina VL med armbågsproblem - är detta lösningen?
Dels en variant som kan kallas tennisarmbåge eller golfarmbåge (rätt så lika ifråga om var det gör ont), det härrör från greppet av staven.
Sedan finns problemet ovanför armbågsleden som härrör från själva tricepstrycket mot backen.
Båda blir värre av själva stöten men kommer från olika anledningar.
Golfarmbågen, eller tennisarmbågen kan man hantera genom att inte hålla om staven utan "hänga" i remmen istället. Förutom diverse stretch och antinflammationsåtgärder förstås.
Däremot vet jag inte hur man kommer ifrån själva tricepstrycket. Det är ju en grund i stakning och visserligen blir det bättre med kortare staktag, d v s modern stakning men å andra sidan kommer man inte så långt och det kostar mer energi.
Jag har själv klarat av en jobbig inflammation som antingen har varit tennis eller golfarmbåge genom att sluta hålla om handtaget vid själva staktaget.
Värken ovanför armbågen, mellan tricepsinfästningarna har jag hanterat genom att korta stakpassen och försöka att bygga styrka långsamt. Känns inte bra att korta passen dock

Jag vet inte var Kraftstaven eller Staffanstaven platsar, klara de båda typerna av armbågsskada?