Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Smigun del 2


Pilotio

Recommended Posts

Jag har ju egentligen ingen rätt att påstå saker innan folk är dömda, men jag hoppas jag får framföra mina funderingar.

Jag minns att jag på 90-talet var så impad av Prokurorov som alltid blixtrade till på inledande tremilen. Men nu för tiden impas jag aldrig av sådana åkare, när de inte kan svara upp med liknande resultat senare.

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr måste jag nog hålla med Pilotio lite både vad gäller Smigun och Kuzmina - det verkar vara lite för bra för att vara sant, speciellt Kuzmina. (fast hon kanske hade Kuzminsicklade skidor, så det var därför det gick så fort ? :lol:

 

Nä, men allvarligt talat så har jag faktiskt funderat lite på varför Kuzmina kunde åka ifrån skidskyttarnas snabbaste dam Neuner, då hon inte tidigare visat sådan åkstyrka att hon utmanat Neuner.

En teori: Mina kunskaper i hur man dopar sig utan att bli upptäckt är mycket dåliga, så ni får ta det jag skriver med en nypa salt. Kuzminas "skada"kan vara fabricerad för att hon skulle kunna hålla sig borta från tävlingar och tester och under tiden dopade hon sig och avslutade i god tid före OS så att testerna ej skulle ge utslag. Hon hade effekten kvar tillräckligt länge för att ha en överlägsen åkkapacitet i första loppet, vilket också gynnade skjutningen, då man inte behöver gå på max.

Det "rena" alternativet är att det var en riktig skada och att hon tränade hårt under denna tid och kom i toppform lagom till OS, frågan är dock hur man tränar skidor hårt med en armskada......

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...