Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Valla efter blötsnö


Lakota

Recommended Posts

Tänkte ha shysst flow när jag ska ut imorgon o funderadehur dagens blötsnöande i sthlm med därpåföljande - grader påverkar valla valet. Drar slutsatsen att d är klisterföre trots snöandet?! Spåtdragning efter snöandet borde väl ändå res i det?! Alltså 1par klisterplankor m typ kr 50+ 30?! Uppsäkrat m ett par ruggskidor :-) ??
Link to comment
Share on other sites

Klister tror jag inte på. En viktig parameter är om det blir nyspårat eller ej. Blir det nyspårat tror jag på burk VR45 möjligen, ev med klister som tex KR40 i tunt i botten.

Har grundpreppat mina klisterskidor iof m kr30 tunnt får se om d funkar o lägga burk på tänkte annars pröva ett par m vr45/50 oxo

Link to comment
Share on other sites

Glöm klister, Lakota! Var just ute i Enebybergsspåren. Där fanns 6-7 cm nysnö som inte var speciellt blöt. Temp -3 och jag hade bra fäste med den mytomspunna Rode violet multigrade 0 - -2 :)

Är insnöad på swix o tänker pröva vr45/50. Men kan vara intress o pröva Rode vm. Testade Start s vallor i samma temp men tyckte swix var bättre.

Link to comment
Share on other sites

körde på ågesta elljus med vr45/40 med mediokert resultat. Fästet släppte i sista delen av frånskjutet. nysnö ovanpå rätt isiga spår undertill. Någon annan som prövade idag med samma/ annat fäste? Köpte på mig en Rode multigrade efter passet.
Link to comment
Share on other sites

körde på ågesta elljus med vr45/40 med mediokert resultat. Fästet släppte i sista delen av frånskjutet. nysnö ovanpå rätt isiga spår undertill. Någon annan som prövade idag med samma/ annat fäste? Köpte på mig en Rode multigrade efter passet.

Intressant, igår körde jag Ågestas golfbana två varv med VR45 (fem lager), med blå extra (två lager) underst. Hade säsongens bästa fäste! Men spåren var nog betydligt bättre än i skogen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...