Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Konstruktionsmiss på Rottefella Xcelerator?


Vasa

Recommended Posts

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply
Köpte du bindningen av Pölder i oktober?

Han har känt till felet i minst ett år men levererar ändå detta skräp?

Jag är säker på att Pölder skulle vilja byta ur alla kuddar på dom bindningar han säljer men tydligen så vill Rotterella hantera det på detta sätt.

Så Pölder med sina självhävdade fantastiska insikter i varors kvalitet parad med sin lika självhävdade stora integritet är tvingad att sälja skräp!?

 

Och som återförsäljare bär man inget ansvar!?

Link to comment
Share on other sites

Köpte du bindningen av Pölder i oktober?

Han har känt till felet i minst ett år men levererar ändå detta skräp?

Jag är säker på att Pölder skulle vilja byta ur alla kuddar på dom bindningar han säljer men tydligen så vill Rotterella hantera det på detta sätt.

Så Pölder med sina självhävdade fantastiska insikter i varors kvalitet parad med sin lika självhävdade stora integritet är tvingad att sälja skräp!?

 

Och som återförsäljare bär man inget ansvar!?

Det är knappast den enda butiken som sålt bindningar med dåliga kuddar på. Vid fel så åtgärdas det ju utan vidare vilket i min värld faktiskt är att ta ansvar gentemot kunden.

 

Varför så bitter?

Link to comment
Share on other sites

Jag är säker på att Pölder skulle vilja byta ur alla kuddar på dom bindningar han säljer men tydligen så vill Rotterella hantera det på detta sätt.

Så Pölder med sina självhävdade fantastiska insikter i varors kvalitet parad med sin lika självhävdade stora integritet är tvingad att sälja skräp!?

 

Och som återförsäljare bär man inget ansvar!?

Det är knappast den enda butiken som sålt bindningar med dåliga kuddar på. Vid fel så åtgärdas det ju utan vidare vilket i min värld faktiskt är att ta ansvar gentemot kunden.

 

Varför så bitter?

Dåligt med snö, skralt med pengar och träningen sliter, -ja, kan bero på det...

 

.. och så tycker jag att det är underligt att man sälja varor med konsturktionsfel som man känt till i 1,5 år. Jag har svårt att förstå både Rottefeller och Pölder. Jo, jag förstår att man har gjort en kalkyl, och så länge klagonivån är låg så kör man på, och tjänar pengar.

Link to comment
Share on other sites

Upptäckte i söndags att även mina kuddar spruckit helt. Fick nya hemskickade från Pölder idag. Hur fasiken byter man kuddarna. Behöver jag ta loss hela bindningen eller hur går man tillväga? Vore grymt tacksam ifall det fanns någon snäll skidforumit som ville bistå med en förklaring. Tack på förhand =)
Link to comment
Share on other sites

Positivt, du får ta av bindningen (se till att du märker så det blir rätt läge när du sätter tillbaka).

Sedan trycker du ner den vita plasten längst fram och skjuter det och gummikudden bak.

 

Har bytt till R4 på skidorna som jag plockar med till Sälen.

Mest för att jag tycker de kan vara krångliga om det blir lite snö och is när man ska sätta på sig dom.

Link to comment
Share on other sites

Jävla skräpkuddar har bytt hur många gånger som helst men tröttnade så ja gick in till intersport dår ja köpt dom o bytte till R4 på alla paren de var införstådda med detta stora problem så det blev kostnadsfritt som tur va he he .

Går det att få tag på R4 fortfarande? Bytte på ett par förra året men det vore ju bra att ha några bindningar i reserv för framtida par.

Link to comment
Share on other sites

Upptäckte i söndags att även mina kuddar spruckit helt. Fick nya hemskickade från Pölder idag. Hur fasiken byter man kuddarna. Behöver jag ta loss hela bindningen eller hur går man tillväga? Vore grymt tacksam ifall det fanns någon snäll skidforumit som ville bistå med en förklaring. Tack på förhand =)

en video jag hittade när jag undrade samma sak:

Link to comment
Share on other sites

Jävla skräpkuddar har bytt hur många gånger som helst men tröttnade så ja gick in till intersport dår ja köpt dom o bytte till R4 på alla paren de var införstådda med detta stora problem så det blev kostnadsfritt som tur va he he .

Går det att få tag på R4 fortfarande? Bytte på ett par förra året men det vore ju bra att ha några bindningar i reserv för framtida par.

Finns listade hos denna försäljare iaf

http://www.xcountrysports.com/langd/bindningar/rottefella/rottefella-nnn-r4-nis-classic/

Link to comment
Share on other sites

Positivt, du får ta av bindningen (se till att du märker så det blir rätt läge när du sätter tillbaka).

Sedan trycker du ner den vita plasten längst fram och skjuter det och gummikudden bak.

 

Har bytt till R4 på skidorna som jag plockar med till Sälen.

Mest för att jag tycker de kan vara krångliga om det blir lite snö och is när man ska sätta på sig dom.

Det är inte svårt att byta kuddarna! Men det är klart, jag har bytt 4 ggr nu...

Håller med Vasa att det är lite krångligt med dom när det kommer snö och is i, inte bara att stampa fast som på R4.

Men i övrigt tycker jag det är en suverän bindning som ger en härlig känsla på skidan.

Link to comment
Share on other sites

Tack för hjälpen! Jag uppskattar det mycket.

 

 

 

Jag ska försöka mig på att byta imorgon kväll.

Kom du på hur du skulle ta av bindningarna?

Du har ju annars två "snärpar" som du använder verktyget för att lyfta upp och skjuva bindningen fram eller bak.

För att ta ur bindningen är det snärpen längst fram som du lyfter upp och skjuter fram.

Och så får du skjuta på samtidigt.

När du har tillbaka skjuver du så långt tills det går i hack, sedan tar du verktyget och placerar in rätt.

Tänk på att komma i rätt spår.

Ha hela tiden skidan lodrätt med bakänden i golvet för ett bra stöd.

 

Det borde väl kunna finnas en video på detta?

Annars får jag göra en efter Vasaloppet...

Link to comment
Share on other sites

Positivt, du får ta av bindningen (se till att du märker så det blir rätt läge när du sätter tillbaka).

Sedan trycker du ner den vita plasten längst fram och skjuter det och gummikudden bak.

 

Har bytt till R4 på skidorna som jag plockar med till Sälen.

Mest för att jag tycker de kan vara krångliga om det blir lite snö och is när man ska sätta på sig dom.

Varför tar du av bindningen Vasa. Det funkar ju alldeles utmärkt att byta kudden med bindningen monterad ;)

Någon som testat den hårda eller mjuka kudden som man kan köpa som reservdel?

Link to comment
Share on other sites

Positivt' date=' du får ta av bindningen (se till att du märker så det blir rätt läge när du sätter tillbaka).

Sedan trycker du ner den vita plasten längst fram och skjuter det och gummikudden bak.

 

Har bytt till R4 på skidorna som jag plockar med till Sälen.

Mest för att jag tycker de kan vara krångliga om det blir lite snö och is när man ska sätta på sig dom.[/quote']

Varför tar du av bindningen Vasa. Det funkar ju alldeles utmärkt att byta kudden med bindningen monterad ;)

Någon som testat den hårda eller mjuka kudden som man kan köpa som reservdel?

Oj, det hade jag missat.

Men varför göra det lätt för sig? ;)

Link to comment
Share on other sites

Positivt' date=' du får ta av bindningen (se till att du märker så det blir rätt läge när du sätter tillbaka).

Sedan trycker du ner den vita plasten längst fram och skjuter det och gummikudden bak.

 

Har bytt till R4 på skidorna som jag plockar med till Sälen.

Mest för att jag tycker de kan vara krångliga om det blir lite snö och is när man ska sätta på sig dom.[/quote']

Varför tar du av bindningen Vasa. Det funkar ju alldeles utmärkt att byta kudden med bindningen monterad ;)

Någon som testat den hårda eller mjuka kudden som man kan köpa som reservdel?

Oj, det hade jag missat.

Men varför göra det lätt för sig? ;)

Ålder och erfarenhet ska man inte underskatta.....;)

Link to comment
Share on other sites

Jävla skräpkuddar har bytt hur många gånger som helst men tröttnade så ja gick in till intersport dår ja köpt dom o bytte till R4 på alla paren de var införstådda med detta stora problem så det blev kostnadsfritt som tur va he he .

Går det att få tag på R4 fortfarande? Bytte på ett par förra året men det vore ju bra att ha några bindningar i reserv för framtida par.

Finns listade hos denna försäljare iaf

http://www.xcountrysports.com/langd/bindningar/rottefella/rottefella-nnn-r4-nis-classic/

Tack, hittade dom hos Runners Store också.

 

http://www.runnersstore.se/Main/Articles.asp?ArtGrp=602&ArticleId=1524&hgid=60&articlename=Rottefella+R4+Racing+Classic+NIS&Page=2&SortFilter=&PriceType=

Link to comment
Share on other sites

Positivt' date=' du får ta av bindningen (se till att du märker så det blir rätt läge när du sätter tillbaka).

Sedan trycker du ner den vita plasten längst fram och skjuter det och gummikudden bak.

 

Har bytt till R4 på skidorna som jag plockar med till Sälen.

Mest för att jag tycker de kan vara krångliga om det blir lite snö och is när man ska sätta på sig dom.[/quote']

Varför tar du av bindningen Vasa. Det funkar ju alldeles utmärkt att byta kudden med bindningen monterad ;)

Någon som testat den hårda eller mjuka kudden som man kan köpa som reservdel?

Oj, det hade jag missat.

Men varför göra det lätt för sig? ;)

Ja, det undrade jag också! Det går ju jättefort att byta när bindningen sitter kvar.

Men jag vågade inte skriva det, tänkte att jag kanske hade gjort något dumt;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...