Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Praktiska tips inför VL


Maestro

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply
Dom har ju genomfört ganska omfattande förändringar av busstransporter och övrig trafik till detta året. Vägar stängs av för annan trafik, bussarna får en helt egen väg m.m. Tanken och målet med detta är ju att ingen ska komma sent till starten, åker man med deras bussar bör man vara relativt säker.
Link to comment
Share on other sites

På ÖS i måndags så var bussen som jag åkte med c:a 4:40 framme 6:20. De tar en annan väg (över Älvdalen) i år för att slippa köer. Den enkelriktar tillfälligt delar av vägen som det verkade från mitt bussfönster.

Hmm, då kanske jag ska masa mig lite tidigare till bussarna i år. :/

Link to comment
Share on other sites

På ÖS i måndags så var bussen som jag åkte med c:a 4:40 framme 6:20. De tar en annan väg (över Älvdalen) i år för att slippa köer. Den enkelriktar tillfälligt delar av vägen som det verkade från mitt bussfönster.

Hmm' date=' då kanske jag ska masa mig lite tidigare till bussarna i år. :/[/quote']

Blir det köer till bussarna också? När måste man vara vid Strandens skola om man vill komma iväg vid 04:00? Det här börjar kännas lite oroligt!

/Per

Link to comment
Share on other sites

På ÖS i måndags så var bussen som jag åkte med c:a 4:40 framme 6:20. De tar en annan väg (över Älvdalen) i år för att slippa köer. Den enkelriktar tillfälligt delar av vägen som det verkade från mitt bussfönster.

Hmm' date=' då kanske jag ska masa mig lite tidigare till bussarna i år. :/[/quote']

Blir det köer till bussarna också? När måste man vara vid Strandens skola om man vill komma iväg vid 04:00? Det här börjar kännas lite oroligt!

/Per

Inga köer när jag åkte men stor skillnad på ÖS måndag och riktiga VL naturligtvis. De jag satt bredvid i bussen sa dock att allt var mkt smidigare i år än förra året då det var kaotiskt på ÖS oxå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...