Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

7-mila!


Recommended Posts

Jag drar upp den här tråden igen! Nu är det mindre än två veckor till start för årets lopp. Snödjupet ser bra ut i Vindeln, men sedan avtar det allteftersom man kommer närmare kusten. Någon i Robertsfors som kan rapportera? Om vädret fortsätter så kan vi nog räkna med en del plusgrader på dagen. 

 

Några på forumet som skall åka loppet? Det blir min första start, om allting går vägen!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Det här är vad som står på deras facebooksida: 

 

Uppdatering!! planering för 7-mila 15:e mars. Första sträckan kommer gå via milspåret i Vindeln, sen ordinarie sträckningar ned till Överklinten. Exakta startplatser, växlingsstationer och bansträckning kommer uppdateras på torsdagkväll. Den totala sträckan kommer bli 70 km.

 

Tänker åka men man börjar att bli lite less på vädret, snart får man väl vårkänslor och plockar fram rullskidorna.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Glömde följa upp den här tråden! Åkte 7-mila för första gången. Det var ett väldigt fint lopp med fina spår i varierad miljö som gick i skog, på åker och genom byar. Vid starten var det -6 och stenhårda spår. Dom höll sig bra trots att det gick mot +6 senare på dagen. Loppets första mil gick på ett milspår i Vindeln för att kompensera för att målet inte var ända i Robertsfors. En bra lösning med kuperad och rolig åkning. Extra roligt var det att åka igenom alla byar och få dricka och bullar vid någons hus. Entusiastiska volontärer och en genuin stämning rakt igenom. Det enda negativa jag kan säga är att man inte fick ut några mellantider efter loppet. Jag kommer åka nästa år!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...