Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Återigen problem med Kontrollrem!


globe86

Recommended Posts

Swix remmar är helt enkelt inte bra. De slits fort ut, ger mer blåsor och när de blir slitna blir blåsorna värre (mindre anliggningsyta). Jag kör numera med Madshus large som man knappt ser något slitage på ännu. Blåsor får man men inte lika mycket som med swixremmarna. Har ett gäng swixremmar som jag inte ens använt. Kanske går att byta in mot Madshus?  :)

Link to comment
Share on other sites

Madshusremmen använder jag också och den kan vid första anblick kännas väldigt hård och osmidig. Jag värmde den med varmt vatten, böjde och tryckte lite på den och tog på mig stavarna när remmarna fortfarande var varma. Det gjorde dom lite smidigare och fick bättre passform. 

Link to comment
Share on other sites

Är typ femte året i rad jag lider av problem med knogarna på vänster lång- och pekfinger.. Swix Pro Fit rem verkar vara boven. Någon som kan föreslå en annan bra rem? OneWay? Madshus? Leki? Finns ju oändligt många  :o

 

Jag bytte från Swix till Madshus för att komma till bukt med det problemet. Fick helt plötsligt inga skavsår heller. Tyvärr verkar det inte ha fungerat helt hundra, utan jag stakar nu med att inte släppa ut handen 100%. Jag måste avbryta sista snärten när man öppnar handen för att få mindre slitage. Önskar också lite bättre medicinsk hjälp kring detta. 

Link to comment
Share on other sites

Jag bytte från Swix till Madshus för att komma till bukt med det problemet. Fick helt plötsligt inga skavsår heller. Tyvärr verkar det inte ha fungerat helt hundra, utan jag stakar nu med att inte släppa ut handen 100%. Jag måste avbryta sista snärten när man öppnar handen för att få mindre slitage. Önskar också lite bättre medicinsk hjälp kring detta. 

 

 

Ajdå. Ska iallafall göra ett försök med madshus-remmar. Var hos en idrottsläkare för några år sedan ang. detta problem men hon kunde inte hjälpa mig (fick pengarna tillbaks). Behövs nog en läkare som kan just skidåkning. 

 

Lustigt nog är det alltid vänster hand som ger problem. Kanske ska sätta klockan på höger arm istället. 

 

Har funderat på att ta mig an nordenskiöldsloppet i år men att åka 220km med öppen hand känns lite.. sådär.. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...