Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Klbo vann precis fr Chanavat - Hggstrm nia

Svahn flg till succseger!

Fem av sex svenska herrar vidare i Davos

Fredrik Andersson bakom 14 norrmn och en finlndare i Vuokatti

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

v-29

• Vänligen logga in för att kunna svara
25 svar till detta ämne

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 079 inlägg

Fick också med mig hjortron från fjällen! :)
v.29 Terränglöpning (ska bli kul med LL!) och ridning för hela slanten. Måste ta tag i rullskidorna snart!

Det är bara att ge sig ut och mata med rullisarna! :)
Du får göra som globen och ta med dig en cyklist som sparringpartner så blir det inte lika långtråkigt och jobbigt. Och rullar det trögt är det ju bara bra för träningen!

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 119 inlägg

Ons: Hjortronplockning 7 timmar
Tors: Hjortronplockning 6 timmar
Fre: Hjortronplockning 6 timmar

Vad har du för puls när du plockar "môlter"?

Jag har ingen pulsmätare men man kan nog jämföra det med LSD (Long slow distance) träning när man går i riktigt blöta myrar och dessutom böjer sig åt alla möjliga håll (bra träning för rygg, mage och balans). Glömde att säga att det blev 16, 10 och 12 liter de tre dagarna så det saknas inte sylt till pannkakan i hotell oändligheten denna säsong.

Everest

Everest

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 607 inlägg

Fan Everest nu halkar du efter :P Snart är jag under 8 min i Gonäsbacken efter mina monsterintervaller idag hehe

Tjena, du bör ju slå Everest på intervaller med tanke på åldersskillnaden och om han dessutom kör med 4or. :P

Vad är det för längd och höjdmeter på denna backe?
Och stakar du enbart och med 2or?

Väldigt fin backe och man belönas med en grymt fin utsikt över Väsman när man kommer upp.
Längd 2,42 km Stigning 92 m. Rätt jämn stigning, förutom en kort flack del i mitten, aldrig riktigt brant. Min tid med tvåor enbart stakning 9,16. Medelhastighet 15,7 km/h. Snittpuls 170, Högsta puls 176 (min maxpuls ca 193) brukar ha 180 i snittpuls på motsvarande tävlingar så det finns liter mer att ta på med nummerlapp:).

Tror nog inte jag slagit Globen med fyror utan lånade hans tvåor.
Mål 2013/14: Åka några lopp jag inte åkt förut.

globe86

globe86

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 357 inlägg

Fan Everest nu halkar du efter :P Snart är jag under 8 min i Gonäsbacken efter mina monsterintervaller idag hehe

Tjena, du bör ju slå Everest på intervaller med tanke på åldersskillnaden och om han dessutom kör med 4or. :P

Vad är det för längd och höjdmeter på denna backe?
Och stakar du enbart och med 2or?

svar om backen har du redan fått :D

Japp stakar med 2.or har inget annat än så länge ;) stakar hela vägen upp också!

apelsin

apelsin

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 819 inlägg

Fick också med mig hjortron från fjällen! :)
v.29 Terränglöpning (ska bli kul med LL!) och ridning för hela slanten. Måste ta tag i rullskidorna snart!

Det är bara att ge sig ut och mata med rullisarna! :)
Du får göra som globen och ta med dig en cyklist som sparringpartner så blir det inte lika långtråkigt och jobbigt. Och rullar det trögt är det ju bara bra för träningen!

Jag tror ingen kan cykla så sakta..;)

apelsin

apelsin

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 819 inlägg

Ons: Hjortronplockning 7 timmar
Tors: Hjortronplockning 6 timmar
Fre: Hjortronplockning 6 timmar

Vad har du för puls när du plockar "môlter"?

Jag har ingen pulsmätare men man kan nog jämföra det med LSD (Long slow distance) träning när man går i riktigt blöta myrar och dessutom böjer sig åt alla möjliga håll (bra träning för rygg, mage och balans). Glömde att säga att det blev 16, 10 och 12 liter de tre dagarna så det saknas inte sylt till pannkakan i hotell oändligheten denna säsong.

Kan man boka rum? :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar