Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Var köper man skidor i Uppsala?


Andersmarcus

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har varit borta från spåren ett par år, men är sugen som attan att komma igång igen. Undrar var man ska vända sig i Uppsala (ny i stan) för att få kunnig och serviceinriktad hjälp med ny utrustning? Vill inte ha något halvkasst Stadiumpaket utan riktiga prylar (Är gammal elitkämpe).

Link to comment
Share on other sites

Ja varför inte Bröderna Ingessons butik? Team Sportia?

Rekomenderas starkt då de har den klart störste kompentens vad gäller längd i uppsala.

Båda mina par jag köpt där har varit helt perfekta.

 

Ett stor mängd av deras huvudskida för tävling/träning (hypersonic 05/06) gör att du garanterat får ett spann som fungerar perfekt.

 

Om du inte skulle vilja köra på denna modell är den bara att viktbeställa från fabrik, de fixar det åt dig och tar ca en vecka.

 

Och det bästa är att undrar man över nåt får alltid bra värdefulla svar angående längdutrustning.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Hej,

 

Tack för denna information om Team Sportia.

Jag var och ärade Patrik Ingesson ett besök igår och kittade upp mig på ett längdpaket.

Jag är gammal smygmotionär, men har inte åkt längd på ca 15år så det var dags att fräscha upp utrustningen.

 

Patrik gav ett mycket seriöst intryck och vi testade lite för att hitta ett lämpligt skidpar av Madshus Terrasonic, ett par Alpina RC skor och CT4 stavar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...