Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

skavsår


Niclas

Recommended Posts

Stora problem med skavsår i båda händerna efter swixremarna.

Sommar som vinter. Har provat byta handskar även barhänt inget hjälper.

Vet ej om jag gör något fel,även problem med att korken smulas sönder fast det gör ju inte ont.

Skall jag byta märke på rem och handtag?

Link to comment
Share on other sites

Kan vara så att handskarna är lite förstora. Har haft samma problem tidigare med lite för stora handskar, de skall sitta hårt! Använd eltejp, funkar bra över känsliga områden obs då pratar vi om händerna och inte något annat som man kan få skavsår på....

 

Garmin

Link to comment
Share on other sites

Stora problem med skavsår i båda händerna efter swixremarna.

Sommar som vinter. Har provat byta handskar även barhänt inget hjälper.

Vet ej om jag gör något fel,även problem med att korken smulas sönder fast det gör ju inte ont.

Skall jag byta märke på rem och handtag?

Problemet med söndersmulad kork känner jag igen, det fick jag ganska omgående på stavarna "förr i tiden" (innan 2005). När korken började smulas sönder brukade jag tejpa över hela korken, och det fungerade bra.

 

Det verkar som att Swix har bytt ut korkmaterialet eller åtminstone gjort korken hårdare (och därav mer hållbar) på något sätt på sen något år tillbaka, för jag har inte haft det problemet på mina nyare stavar (inköpta från 2005 och framåt).

 

Skavsår i händerna kan bero på för stora handskar, men jag tycker att Swix-remmarna avhjälper det enormt mycket för jag får i princip inga skavsår alls efter att jag började åka med såna remmar den här sommaren. Men det kan ju även vara en vanesak.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...