Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Resultat HalvVasan 2010


bestefar

Recommended Posts

Har åkt en del långlopp i Västra Götaland och Småland i år för att försöka seeda mig till led 2 i Vasaloppet utan att lyckas. I Lövhultsloppet var jag 1 min ifrån. Efter att ha åkt Halvvasan kan jag nu konstatera:

 

Seedningsgruppen i Vasaloppet är grymt hårda gällande seedning från andra långlopp jämfört med deras egna, (Det skriver de ju också).

 

Vill du lätt seeda upp dig - åk Halvvasan. Jag seedade med mycket god marginal upp mig till led 1, där jag förmodligen inte hör hemma än. Dagsformen var bra, men inte så bra. Resultatlistan från Halvvasan visar att många seedar upp sig ett eller två led jämfört med tidigare resultat i Vasalopp och andra lopp.

 

Kan förstå att Vasaloppet vill att fler ska komma och åka deras lopp så att de får in ännu mer pengar, men varför är det så stor skillnad, och är det rättvist?

Link to comment
Share on other sites

Har åkt en del långlopp i Västra Götaland och Småland i år för att försöka seeda mig till led 2 i Vasaloppet utan att lyckas. I Lövhultsloppet var jag 1 min ifrån. Efter att ha åkt Halvvasan kan jag nu konstatera:

 

Seedningsgruppen i Vasaloppet är grymt hårda gällande seedning från andra långlopp jämfört med deras egna, (Det skriver de ju också).

 

Vill du lätt seeda upp dig - åk Halvvasan. Jag seedade med mycket god marginal upp mig till led 1, där jag förmodligen inte hör hemma än. Dagsformen var bra, men inte så bra. Resultatlistan från Halvvasan visar att många seedar upp sig ett eller två led jämfört med tidigare resultat i Vasalopp och andra lopp.

 

Kan förstå att Vasaloppet vill att fler ska komma och åka deras lopp så att de får in ännu mer pengar, men varför är det så stor skillnad, och är det rättvist?

Oj.. attans att jag var sjuk och inte kunde åka Halvvasan. Mitt mål var också att seeda upp mig till led 2 utan att lyckas. Jag var en dryg minut ifrån på Evertsbergsrännet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
HalvVasan (startnumer 1 - 3999)

Medeltid: 04:20:55

Antal löpare i mål: 2776

Top 3:

3101 Oscar Bergström IFK Mora SK 02:08:03

3195 Carl Magnusson IFK Mora SK 02:12:12

3131 Klas Hasselgren Sundbybergs IK 02:13:33

 

Lista: https://docs.google.com/uc?export=download&id=0B5rik0kq8dUyZmU3MDVkOTYtYmNhOS00ZGZkLTljNzItNTg1Mjg2ZTkxNjI3

Snälle bestefar, kan du inte ordna fram en resultatlista även för årets Halvvasa!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...