Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Swix ProFit "Globe Edition" kontrollrem


Vasa

Recommended Posts

Fastsydd plast eller silvertejp?

Nej' date=' en bakplåtsduk i silicon.

Blir väldigt strävt när man drar hand/handske mot.[/quote']

ja jädrar, det var finurligt. Sämskskinn borde funka fint det med, fast det kanske blir lite blött när det regnar :)

Link to comment
Share on other sites

Skippa sämskskinn. Blir ju blött och kladdigt i plusgrader och blir stelt och fryser i minusgrader.

 

På ren svenska så tycker jag att du är ett KLANTARSEL Vasa som avslöjade detta! Bakplåtssiliconinläggen kunde gjort dig till mångmiljonär.

 

/TV-åkaren :D

Säljs det ens kontrollremmar för mångmiljonbelopp? :D

 

Sämskskinn kanske är något för den andra tråden om svettning.

En sämskskinnsjacka som suger svetten ur åkaren... ;)

Link to comment
Share on other sites

Du har så många bra idéer!! :)

Men ursäkta en dum fråga; varför/hur glider kontrollremmarna?

Är det ett problem bland er som stakar med mer kraft? ;)

Du svarade rätt på din egen fråga, apelsin ;) Det är först när du tar i ordentligt som du märker om kontrollremmen sitter bra eller inte och vilket fabrikat som passar till just dig.

Link to comment
Share on other sites

Det beror väl också på om man stakar med kontrollremmen eller om man håller i staven vid stakningen?

 

Många av kraftstakarna håller inte så mycket i staven vid staktaget utan drar i remmen med handkanten.

 

Själv håller jag i staven när jag tar i... och har aldrig problem med att kontrollremmen glider, men däremot lite problem med blåsor :)

Link to comment
Share on other sites

Du har så många bra idéer!! :)

Men ursäkta en dum fråga; varför/hur glider kontrollremmarna?

Är det ett problem bland er som stakar med mer kraft? ;)

Du svarade rätt på din egen fråga' date=' apelsin ;) Det är först när du tar i ordentligt som du märker om kontrollremmen sitter bra eller inte och vilket fabrikat som passar till just dig.[/quote']

Aha! Ja, en annan har ju inte direkt det problemet...;)

Jag stakar ju inte med så mycket kraft..men när jag använder stavarna kan jag inte säga att jag direkt "håller" i staven, utan jag stakar väl med kontrollremmen.

"Håller i staven"...gud vad konstigt det lät ;) men ni förstår väl vad jag menar! :)

Link to comment
Share on other sites

Funderar mest på din lilla slogan Vasa: "Slå ... och damsegrarinnan". Damsegrarinnan brukar ju oftast gå in bland de 150 första herrarna - dvs du satsar alltså på elitled?

 

Eller du kanske är lite "gubbsjuk" och antingen inte vill få tjejsmisk, eller tagit fasta på Sandras "ligga med herrarna"?

(Har en klubbkompis som flera ggr varit precis före eller efter Sandra. Ena året blev han nog något mellan 120 och 130 om jag minns rätt.)

Link to comment
Share on other sites

Funderar mest på din lilla slogan Vasa: "Slå ... och damsegrarinnan". Damsegrarinnan brukar ju oftast gå in bland de 150 första herrarna - dvs du satsar alltså på elitled?

 

Eller du kanske är lite "gubbsjuk" och antingen inte vill få tjejsmisk, eller tagit fasta på Sandras "ligga med herrarna"?

(Har en klubbkompis som flera ggr varit precis före eller efter Sandra. Ena året blev han nog något mellan 120 och 130 om jag minns rätt.)

Nja jag vet inte. Tänkte nog i varje att det skulle gå att få stå i led 1, hade led 2 i år.

Så det borde inte vara omöjligt att i varje fall komma in i led 1, tycker jag.

 

Man får väl ligga med henne under loppet och ge henne smisk på upploppet! ;)

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=L2LVEWfKZlM

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...