Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Pulsklocka - se ackumulerad tid i ett visst pulsintervall?


Pask

Recommended Posts

Är det någon som känner till en pulsklocka där man kan ställa in displayen så att den visar den sammanlagda tiden man har tränat i ett visst pulsintervall? Jag skulle tycka att det var användbart t ex vid intervallträning där man strävar efter att ligga i spannet 90-95% av max. Då skulle man lätt kunna se hur lång tid man har fått ihop i denna pulszon, och kanske justera träningspasset utifrån detta.

 

Eller är detta en funktion som är standard på dagens pulsmätare? På min gamla Polarklocka verkar det inte gå att få fram det på displayen medan man tränar. Man kan bara se det efteråt i datorn.

Link to comment
Share on other sites

Det låter ju riktigt bra! Någon som har erfarenhet av andra märken: Suunto, Garmin?

 

En annan sak som hade varit bra är ju att se hur länge man varit i en viss pulszon under den senaste intervallen, alltså tiden från det att man senast kom in i den rätta zonen. Finns detta också på Polars klockor?

Link to comment
Share on other sites

Det låter ju riktigt bra! Någon som har erfarenhet av andra märken: Suunto, Garmin?

 

En annan sak som hade varit bra är ju att se hur länge man varit i en viss pulszon under den senaste intervallen, alltså tiden från det att man senast kom in i den rätta zonen. Finns detta också på Polars klockor?

Nej det finns inte på min vad jag vet.
Link to comment
Share on other sites

Har också en Polar RC3 GPS och jag har för mig att det går att se tid i en pulszon. Är den 3:e displayen som i överkant visar en liggande stapel i 1 till 5 vilket är de 5 pulszonerna. I raden under ser man sedan "tid i zon" och längst ner den totala träningstiden. Om det sedan funkar vid intervaller har jag aldrig testat men ska prova när jag har klockan på mig 

Link to comment
Share on other sites

Har också en Polar RC3 GPS och jag har för mig att det går att se tid i en pulszon. Är den 3:e displayen som i överkant visar en liggande stapel i 1 till 5 vilket är de 5 pulszonerna. I raden under ser man sedan "tid i zon" och längst ner den totala träningstiden. Om det sedan funkar vid intervaller har jag aldrig testat men ska prova när jag har klockan på mig 

Ja det var ju det jag syftade på. Men som jag fattar det vill Pask kunna se hur lång tid i sträck han varit i en viss zon och det kan man väl inte göra där. Den visar bara total tid i de olika zonerna under det pågående passet vad jag vet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...