Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skidspår i Småland ?


Åkarparen

Recommended Posts

Nybro förlänger snart.Vi har 4 st snökanoner som sprutar förfullt. Vi har redan några högar dom ej är rörda.Min gissning är en ökning måndag :)

 

Mycket fina spår idag. Tyvärr vägrar de göra rundslinga så man får åka fram o tillbaka istället...

Link to comment
Share on other sites

Man kan se på Vita vidders facebooksida hur de producerar snö i mängder (alstermo)

Ingen rapport ännu på skidspår

 

Tyckte det var för långt till Nybro, har ca 1.30 tim dit.

Kollade lite i Rödeby/Blekinge , lite fristil går att åka där, de har börjat på sin Skicrossbana.

Får se om de hinner med något längdspår

Link to comment
Share on other sites

Kände mig löjlig som kollade på Hallands skidspår men i Falkenberg verkar de ha bra spår.

Annars i småland ser det dåligt ut ,i  Nybro verkat hoppet om spår leva kvar och även kanske i Alstermo om det fryser.

Skatetävling i Nybro på söndag och dragning av längdspår efter detta, undrar när de kan vara klara ? :-)

 

jobbigt nu tycker jag

Link to comment
Share on other sites

Jag var i Landsbro på Nyårsdagen och där var det fina förhållande; 1.5 km + 500 m extraslinga. Både klassiska och skejtspår. Jag körde skejt i 1.14 + skidprovning = 1,5 tim. Skejtbädden var väl lite ojämn, men helt OK, det var bara min ork som tog slut efter 1 tim.

De klassiska spåren verkade bra dock krävdes klister för fäste, en ganska seg uppförsbacke + två "knölar", så det är inte direkt någon stakningsbana.

Jag skall till Nybro i morgon och delta i skejttävlingen, kan återkomma med rapport efter det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...