Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Craft ski marathon 2019

• Vänligen logga in för att kunna svara
78 svar till detta ämne

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 212 inlägg
Hur går det med seedningen? Borde den inte kommit idag?

japs

japs

Ny medlem

• Members
  • 8 inlägg

Hörde att Vasaloppets seedningskommité har möte först på måndag nästa vecka, så seedningen kommer på tisdag nästa vecka.

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 1 804 inlägg

alternativt bokmärk VL:s seedningssida och tryck refresh 200 ggr så brukar det lösa sej

kanske

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 373 inlägg
Vilken gräslig medalj för övrigt
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 212 inlägg

alternativt bokmärk VL:s seedningssida och tryck refresh 200 ggr så brukar det lösa sej

kanske

Kompisen som åkte har nog refreshat mer än så och skickat meddelanden några gånger om jag vet något.  :P

stefan999

stefan999

Ny medlem

• Members
  • 1 inlägg

Vilken gräslig medalj för övrigt

Min 1-åring här hemma blev dock glad åt en ny plastleksak. Hade hoppats på en Craft t-shirt eller liknande men icke...

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 1 804 inlägg
Har väl hänt nång gång också att dom har lagt upp en ny tabell utan att uppdatera länken. Driftiga personer har då kommit åt pdf:en genom att kolla URLera på tidigare tabeller och klura ut vad nya URLen borde vara

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 212 inlägg

Har väl hänt nång gång också att dom har lagt upp en ny tabell utan att uppdatera länken. Driftiga personer har då kommit åt pdf:en genom att kolla URLera på tidigare tabeller och klura ut vad nya URLen borde vara

Här har du lista med seedningstabeller. Dock ingen uppdatering sedan Klarälvsloppet ifjol.
https://www.vasalopp...015/01/?C=M;O=D

Vas

Vas

Medlem

• Members
  • Pip
  • 32 inlägg

Seedningen är ute - identiska gränser likt förra året vilket kanske inte är så konstigt då vinnartiden mellan -19 och -20 endast diffat med 38 sek. 

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 373 inlägg
Grovt räknat ett normalår, vilka tider cirkus tas från led 3? Jag behöver nåt o skryta med
Återinför skejtvasan
41.57.63

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 1 804 inlägg

Om du menar tider i VL så kan du tänka att led 3 motsvarar herrplacering 1000-2000. Vad det innebär i tid varierar såklart men man kan kolla tex på 2016 som kan anses ha varit ett medelsnabbt lopp och då låg herrplacering 1500 på 5:21

Anl

Anl

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 733 inlägg

Seedningen är ute - identiska gränser likt förra året vilket kanske inte är så konstigt då vinnartiden mellan -19 och -20 endast diffat med 38 sek.

Stackarna bak i fältet hade i år 5 cm nysnö och ordentlig vind, möjligen värre än förra året?

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 373 inlägg

Om du menar tider i VL så kan du tänka att led 3 motsvarar herrplacering 1000-2000. Vad det innebär i tid varierar såklart men man kan kolla tex på 2016 som kan anses ha varit ett medelsnabbt lopp och då låg herrplacering 1500 på 5:21

Stort tack. Tror nästan jag måste åka VL....igen.
Återinför skejtvasan
41.57.63

Forehandloop

Forehandloop

Medlem

• Members
  • Pip
  • 342 inlägg

Craft Ski Marathon 2021 verkar otroligt nog bli av 10/1!

Nästan intervallstart för motionärer med grupper om 7 varannan minut:)

(Plus elittävling med 50 deltagare). 

http://skimarathon.se/inbjudan/

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 651 inlägg
Otroligt idiotiskt! Det är ju Vasaloppet som banat väg för detta smyggenomförande av lopp mitt i brinnande pandemi. Lås in dom och smält ner nyckeln till en vaccinspruta.

Hur många dödsfall tror ni Craft bidrar med till statistiken? Ett eller flera?

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 382 inlägg

Om man går in i tävlingskalendern så är det väldigt många lopp som det står Inställt efter, men ett och annat lopp står det Godkänt efter. Undrar hur de tänker, väntar de i det sista med att ställa in. Lite märkligt dock när regeringen skall ge besked i mitten av januari hur det blir med motionsloppen.

Ett tänkbart alternativ för traditionell tävling kan vara att loppet arrangeras endast för dem som är födda 2005 och senare.

Frederiksen

Frederiksen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 54 inlägg
Att anordna tävlingar kanske inte är det smartaste just nu, men själv är jag inte ett dugg rädd när jag visstas utomhus på den1700m långa konstsnö slinga vi har. Detta trots att antalet åkare troligtvis är mellan 200-300 åkare på helgens förmiddagar.

Men däremot är jag väldigt noga i vardagen, beställer ofta hem mat för att slippa gå i affärer, spritar händerna varje gång jag kliver in i bilen, tar i dörrhantag, inte umgåtts med kompisar sen i våras mm.

Eftersom det inte är seednings grundande så tror jag hellre inte så mycket folk väljer att tävla ändå.

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 651 inlägg
Jo man smittar inte varandra i spåren primärt utan runtomkring och tar hem det till släkt och vänner.
Låt oss hoppas att du har rätt dvs att det endast är Crafts marknadsförare som är kockobello och att folk har vett att stanna hemma.

Sista Craft plagget är inköpt. För övrigt är Salomon tio gånger bättre i alla väder så det känns inte som någon förlust.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 382 inlägg

Jo man smittar inte varandra i spåren primärt utan runtomkring och tar hem det till släkt och vänner.
Låt oss hoppas att du har rätt dvs att det endast är Crafts marknadsförare som är kockobello och att folk har vett att stanna hemma.

Sista Craft plagget är inköpt. För övrigt är Salomon tio gånger bättre i alla väder så det känns inte som någon förlust.

Men om man ligger precis bakom en covid-smittad person, som ventilerar och viruspartiklar kommer ut i luften och jag som ligger bakom drar in dem, finns det då inte risk att jag smittas ? Är det sidvind är väl risken liten, såvida man inte blir omkörd/kör om en covids-andande person och att det blåser åt mitt håll. Cykelregeln om förbud att ligga på rulle borde gälla i skidspåret.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar