Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Craft ski marathon 2019


Lmlhaha

Recommended Posts

Om man går in i tävlingskalendern så är det väldigt många lopp som det står Inställt efter, men ett och annat lopp står det Godkänt efter. Undrar hur de tänker, väntar de i det sista med att ställa in. Lite märkligt dock när regeringen skall ge besked i mitten av januari hur det blir med motionsloppen.

Ett tänkbart alternativ för traditionell tävling kan vara att loppet arrangeras endast för dem som är födda 2005 och senare.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Att anordna tävlingar kanske inte är det smartaste just nu, men själv är jag inte ett dugg rädd när jag visstas utomhus på den1700m långa konstsnö slinga vi har. Detta trots att antalet åkare troligtvis är mellan 200-300 åkare på helgens förmiddagar.

 

Men däremot är jag väldigt noga i vardagen, beställer ofta hem mat för att slippa gå i affärer, spritar händerna varje gång jag kliver in i bilen, tar i dörrhantag, inte umgåtts med kompisar sen i våras mm.

 

Eftersom det inte är seednings grundande så tror jag hellre inte så mycket folk väljer att tävla ändå.

Link to comment
Share on other sites

Jo man smittar inte varandra i spåren primärt utan runtomkring och tar hem det till släkt och vänner.

Låt oss hoppas att du har rätt dvs att det endast är Crafts marknadsförare som är kockobello och att folk har vett att stanna hemma.

 

Sista Craft plagget är inköpt. För övrigt är Salomon tio gånger bättre i alla väder så det känns inte som någon förlust.

Link to comment
Share on other sites

Jo man smittar inte varandra i spåren primärt utan runtomkring och tar hem det till släkt och vänner.

Låt oss hoppas att du har rätt dvs att det endast är Crafts marknadsförare som är kockobello och att folk har vett att stanna hemma.

 

Sista Craft plagget är inköpt. För övrigt är Salomon tio gånger bättre i alla väder så det känns inte som någon förlust.

Men om man ligger precis bakom en covid-smittad person, som ventilerar och viruspartiklar kommer ut i luften och jag som ligger bakom drar in dem, finns det då inte risk att jag smittas ? Är det sidvind är väl risken liten, såvida man inte blir omkörd/kör om en covids-andande person och att det blåser åt mitt håll. Cykelregeln om förbud att ligga på rulle borde gälla i skidspåret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...