Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Prylar 21-22

• Vänligen logga in för att kunna svara
31 svar till detta ämne

jola61

jola61

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 863 inlägg
Verkar vara lite dött på prylfronten. Ingen ny färg/design på skidor eller pjäxor vad jag kan se. Någon som upptäckt något nytt?

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 383 inlägg

Enda jag kan komma på är väl One ways orangea stavar som kom inför mästerskapen i vintras.

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 514 inlägg

Ogasaka ändrar designen på skidspetsarna på sina klassiska skidor.

https://www.instagra...g_web_copy_link

Sen tidigare har deras plusskidor röda belag som kontrast till Madshus nymodiga neongröna.

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV19 4.52 NV18 7.22 VL17 5.41 VL16 5.37 VL15 DNF VL14 6.06 VL13 5.40 VL12 5.13 ÖSS11 5:54 ÖSS10 6:54 VL01 7:50 VL97 8:56

+ Marcialonga, Holmenkollmarsjen, Hafjell Ski Marathon, Birkebeinern, Troll Ski Marathon, Skarverennet

Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 25 år.

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 383 inlägg

Ogasaka ändrar designen på skidspetsarna på sina klassiska skidor.

Sen tidigare har deras plusskidor röda belag som kontrast till Madshus nymodiga neongröna.

Jag får höra ibland att jag är nördig men det är tur att det finns dom som är värre och har koll på japanska instagramkonton också...;)

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 514 inlägg

Jag får höra ibland att jag är nördig men det är tur att det finns dom som är värre och har koll på japanska instagramkonton också... ;)

:D Kan tipsa om att Instagram-appen har hjälplig översättningsfunktion. När norskan blir för grötig... ;)

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV19 4.52 NV18 7.22 VL17 5.41 VL16 5.37 VL15 DNF VL14 6.06 VL13 5.40 VL12 5.13 ÖSS11 5:54 ÖSS10 6:54 VL01 7:50 VL97 8:56

+ Marcialonga, Holmenkollmarsjen, Hafjell Ski Marathon, Birkebeinern, Troll Ski Marathon, Skarverennet

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 514 inlägg

Verkar vara lite dött på prylfronten. Ingen ny färg/design på skidor eller pjäxor vad jag kan se. Någon som upptäckt något nytt?

Tillverkarna laddade på en del inför VM i Obertsdorf så frågan är vad de har kvar i rockärmen för OS i Peking 2022?

Skinørd har inte lagt upp nåt nytt på länge - https://www.flickr.com/photos/skinord/

XC ski är en bra sajt med tester och sånt. Det jobbiga är att jag inte kan tyska... - https://www.xc-ski.de/

Daily Skier täcker in lite trevliga produktnyheter ibland - https://www.dailyski.../category/gear/

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 372 inlägg
Dra mig baklänges vad dyra rullskidor har blivit/är. 4000kr för en stomme och fyra hjul av plast.
Flertalet märken propsar på med premiummodeller

Elpex
Swix triac
Fischer speedmax nu på rull

Swenor toppar skamligan med sin ”skate carbon” för nätta 6400kr :)
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 514 inlägg

Dra mig baklänges vad dyra rullskidor har blivit/är. 4000kr för en stomme och fyra hjul av plast.
Flertalet märken propsar på med premiummodeller

Elpex
Swix triac
Fischer speedmax nu på rull

Swenor toppar skamligan med sin ”skate carbon” för nätta 6400kr :)

Kollar prisjakt och IDT som duger gott åt Klæbo & co verkar komma med enhetspris 2499kr. Mina nästa skaterullisar Marwe 620 är ohemult dyra men alla säger att det ska vara värt det so why not?

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 372 inlägg
Tjaa du Why not? Kan ju vara så att alla inte har råd? Men hela skidbranschen vänder ju sig till vita ingenjörsmän i 40 års åldern. Jävligt tragiskt faktiskt att vår folksport har blivit en prylsnobbsport. Pjäxor för 8995kr liksom. Är väl bara cyklingen som är värre. Tur Skistart har REA
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 645 inlägg

Tjaa du Why not? Kan ju vara så att alla inte har råd? Men hela skidbranschen vänder ju sig till vita ingenjörsmän i 40 års åldern. Jävligt tragiskt faktiskt att vår folksport har blivit en prylsnobbsport. Pjäxor för 8995kr liksom. Är väl bara cyklingen som är värre. Tur Skistart har REA

Tjaa Eurojackpot har 223 miljoner i bonus till helgen! Det är 24778 par finfina pjäxor det. Vem har inte råd nu va?

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 381 inlägg

Nödlösningen är Christer på Frösön - han fixar ett par skejtrullskidor för tusenlappen  inkl bindning ! Sen finns det en Stockholmsbaserad butik med humana priser - glömt namnet.

pohorne

pohorne

Medlem

• Members
  • Pip
  • 26 inlägg

Atomic prelanserte i januar 2021 en helt ny skøyteski: Redster S9 Gen S

https://www.langrenn...83159-1743.html

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 514 inlägg

Madshus våtföres-skidor med grönt belag - https://news.madshus...nt-green-bases/

Skinørd

Skinørd

Medlem

• Members
  • Pip
  • 31 inlägg

Har vært vanskelig å grave fram nyheter for neste år denne vinteren. Kanskje er det noe med tiden vi er i, men katalogene jeg bruker å finne har uteblitt hos diverse kilder (Leki, Kv+, Fischer Nordic, Madshus, Salomon osv. ). 

Det jeg er mest spent på (før) neste sesong er hvor gode Madshus sine staver viser seg å være, venter også på mer info, blant annet angående dråpeformen som ser ut til å være mer ekstrem sammenlignet med Triac 4.0 utifra tverrsnittet i dette bildet.

MadshusRedlinePole.jpg

Pølsa Pettersen har brukt stavene har jeg sett i sosiale medier. 

Skinørd

Skinørd

Medlem

• Members
  • Pip
  • 31 inlägg

Flere bilder her, og også bilder av nytt design på Redline-skoene som Fossesholm og Holm Lægreid har gått med i vinter. https://skimir.com/blogs/predzakazy

ViktorM

ViktorM

Medlem

• Members
  • Pip
  • 43 inlägg

Har vært vanskelig å grave fram nyheter for neste år denne vinteren. Kanskje er det noe med tiden vi er i, men katalogene jeg bruker å finne har uteblitt hos diverse kilder (Leki, Kv+, Fischer Nordic, Madshus, Salomon osv. ). 

Det jeg er mest spent på (før) neste sesong er hvor gode Madshus sine staver viser seg å være, venter også på mer info, blant annet angående dråpeformen som ser ut til å være mer ekstrem sammenlignet med Triac 4.0 utifra tverrsnittet i dette bildet.

MadshusRedlinePole.jpg

Pølsa Pettersen har brukt stavene har jeg sett i sosiale medier. 

Kul, den påminner i stavrörets form mycket om Swix Force 10. Fantastiskt udda stav. Hela var om jag minns rätt ett helt stycke, med stavrör och handtag i ett. Priset var riktigt högt också.

VL20: 800

VL19: 1500

VL18: 5500

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 514 inlägg
Bra grävt Skinørd!

Swix Force 10 var lite jobbiga i kantvind minns jag en del sade. Har sett dem rätt billiga begagnade men inte nappat.

Amatör69

Amatör69

Ny medlem

• Members
  • 3 inlägg

Nödlösningen är Christer på Frösön - han fixar ett par skejtrullskidor för tusenlappen  inkl bindning ! Sen finns det en Stockholmsbaserad butik med humana priser - glömt namnet.

Butiker med humana priser är ju alltid välkomna! Har du någon ungefärlig aning om namn, plats, utbud, så att jag kan försöka luska reda på den på egen hand? Kommer du på exakta namnet får du givetvis gärna också hojta till!

jola61

jola61

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 863 inlägg
Tråkigt med stavtrenden med icke justerbara remmar, men man får väl vänja sig.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 381 inlägg

Butiker med humana priser är ju alltid välkomna! Har du någon ungefärlig aning om namn, plats, utbud, så att jag kan försöka luska reda på den på egen hand? Kommer du på exakta namnet får du givetvis gärna också hojta till!

Christer Jacobsson-Bång, Frösön har egentillverkning hemma av skaterullskidor och kan därför pressa priserna. Han säljer via Blocket, Jämtland och det är seriös försäljning,  jag har ett par här i mitt förråd. Tillverkningen ligger nere under vinterhalvåret, men han sa att skulle starta upp igen i april månad 2021.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar