Till TS, Volevodin: Vad beslutade du dig för och hur gick det om du åkte ÖSS el ÖSM?
Min egen rapport och upplevelse av ÖSS söndag: Börjar med att tacka för lyckönskningarna.
Har mest positivt att rapportera men börjar med det negativa: tyvärr jag höll inte ända fram, stoppad av repet i Evertsberg igen
så det var ju inte skoj. Behöver nog träna mer skidåkning och ta nån tekniklektion, räcker inte enbart med kondition och envishet och pannben tydligen.
Det positiva: Bra i starten, bra väder, bra spår, rörde sig i backen hela tiden även om den är jäkligt jobbig men jag var mentalt förberedd och jag var inte helt slut efteråt så konditionsträning har väl gett lite resultat iallafall. Har aldrig varit så snabb till Smågan nånsin så det kändes fantastiskt bra, skulle säga att ända fram tills efter nerförsbackarna i Risberg kändes allt fantastiskt
. Sen vet jag inte riktigt vad som hände fram till Evertsberg- var inte jättebra spår där, något sladdriga(kändes som man wobblade lite) el obefintliga + att jag tappat lite ork.
Trevligt folk, många som var glada och positiva och stöttande. Var ju några jag åkte förbi ibland och sen åkte de förbi mig och vice versa. Jag är bra på nerförsbackar men det blir svårt när spåren tar slut helt plötsligt och man måste börja ploga.Sen måste jag lära mig byta spår eller svänga nerför- får tacka han framför som jag höll på att åka in i som lyckades byta spår i farten. Måste bli bättre på snabbhet i raksträckor tror jag och sen det här med påfyllning av energi kanske mellan kontrollerna. Nu fick jag ju starta i startgrupp 6 så det var ju en enorm skillnad också.
Frågan är hur jag gör på söndag eftersom jag då startar i led 10 och man vet att det kommer stå totalt still i första backen ett tag men jag tror nog jag ställer mig i startledet ändå- härlig känsla.