Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Hur köpa startplats???

• Vänligen logga in för att kunna svara
8 svar till detta ämne

tellan

tellan

Medlem

• Members
  • Pip
  • 39 inlägg
När, var och hur köper man bäst startplats till Vasaloppet?

Hur mycket bör man betala?

Hur fungerar det med seedning om man köper en startplats av någon? Kan man seeda upp sig ändå, och får man i så fall nytt startnummer om man får byta upp sig i startleden?

Någon som vet vilket startled olika tider i seedningsloppen har givit tidigare om åren? Jag ska t ex åka Lindmansloppet i Gimo nu närmast.

Finns det något ungefärligt överslag på km-tid som man kan gå på? Jag vet att det är lite olika beroende på segrartiden och så.

kayaker

kayaker

Medlem

• Members
  • Pip
  • 338 inlägg

När, var och hur köper man bäst startplats till Vasaloppet?

Om du vill slinka billigt undan så väntar du så länge som möjligt.

Hur fungerar det med seedning om man köper en startplats av någon? Kan man seeda upp sig ändå, och får man i så fall nytt startnummer om man får byta upp sig i startleden?

Det är dina resultat och ingen annans som gäller. Många förstår inte detta och är beredda att betala mer om de köper en plats av någon som står längre fram...

Finns det något ungefärligt överslag på km-tid som man kan gå på? Jag vet att det är lite olika beroende på segrartiden och så.

Kolla senaste VL och räkna ut var gränserna för respektive led går i procent av segrartiden. Applicera detta på segrartiden i godtyckligt seedningslopp men räkna med att lägga på 1-2 startled för de flesta loppen för att kompensera för sämre konkurrens, låg status och ett gäng andra faktorer som kan spela in.

/Fredrik

Worldloppet Gold Master

Marathon de Bessans, Jizerska 50, Dolomitenlauf, Marcialonga, König Ludwig Lauf, Transjurassienne, Gatineauloppet, Tartu Maraton, Finlandiahiihto, Vasaloppet, Bieg Piastow, Engadin Ski Marathon, 7-Mila, Bothnialoppet, Dundret Runt, Malmstråket, Engelbrektsloppet, Wadköpingsloppet 

tellan

tellan

Medlem

• Members
  • Pip
  • 39 inlägg
Tack för mkt bra svar :)

Klas(annandator)

Klas(annandator)

Medlem

• Members
  • Pip
  • 29 inlägg
På VL hemsida kommer det finns listor över tider för en mängd seedningslopp, när de väl körts. Nu ligger bara VL/ÖS 2005 inlagt.

CRD1xx

CRD1xx

Medlem

• Members
  • Pip
  • 33 inlägg
Verkar som snötillgången trissar priset på Vasaloppsstarterna... De går för 1250:- 2,5 vecka innan loppet :(

kayaker

kayaker

Medlem

• Members
  • Pip
  • 338 inlägg

Verkar som snötillgången trissar priset på Vasaloppsstarterna... De går för 1250:- 2,5 vecka innan loppet :(

Visst är det så, men sista veckan så är folk med platser de inte kommer att utnyttja pressade så då sjunker alltid priserna till en bit under vad de betalat.

/Fredrik

Worldloppet Gold Master

Marathon de Bessans, Jizerska 50, Dolomitenlauf, Marcialonga, König Ludwig Lauf, Transjurassienne, Gatineauloppet, Tartu Maraton, Finlandiahiihto, Vasaloppet, Bieg Piastow, Engadin Ski Marathon, 7-Mila, Bothnialoppet, Dundret Runt, Malmstråket, Engelbrektsloppet, Wadköpingsloppet 

CRD1xx

CRD1xx

Medlem

• Members
  • Pip
  • 33 inlägg
Det gäller att vara kall in i det sista...

Step-to-step

Step-to-step

Medlem

• Members
  • Pip
  • 35 inlägg
Köpte plats idag för 500:- , jag satte in en köpes annons på VL`s hemsida och det ringde en kille efter 5 minuter och sen var startplatsen i hamn, kanon!

CRD1xx

CRD1xx

Medlem

• Members
  • Pip
  • 33 inlägg
He, he, he.. det löste sig för mig med. Fick tag på en sponsrad plats gratis. Gratis är BRA.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar