Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidtävlingar 2010


Skåningen

Recommended Posts

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply
King of the Hill på söndag!

60 anmälda hittills! Riktigt skoj och med riktigt bra elitfält också både på dam och herrsidan. Kanske några till av er som efteranmäler er eller?

Själv har jag åkt på en förkylning men hoppas det hinner gå över innan söndag. Annars får jag väl bara heja på er andra

Finns det någon startlista?

tror jag inte! Inte officiellt.

Men av elit damer kan jag nämna Sveriges genom tidernas bästa rullskidåkare

Maria Magnusson som är tillbaka efter att ha fått barn ifjol. Hon får motstånd av t.ex. Sandra Hansson.

Elit herrar' date=' Tobias Westman, Markus Jönsson, Joakim Engström.

 

Sen är ju jag anmäld det räcker väl ;) vet att det är ganska många härifrån som är anmälda också[/quote']

Hur gick det?

Link to comment
Share on other sites

Finns det någon startlista?

tror jag inte! Inte officiellt.

Men av elit damer kan jag nämna Sveriges genom tidernas bästa rullskidåkare

Maria Magnusson som är tillbaka efter att ha fått barn ifjol. Hon får motstånd av t.ex. Sandra Hansson.

Elit herrar' date=' Tobias Westman, Markus Jönsson, Joakim Engström.

 

Sen är ju jag anmäld det räcker väl ;) vet att det är ganska många härifrån som är anmälda också[/quote']

Hur gick det?

Stort startfält för att i den för svenska mått udda distansen backrace 2x3.5 km klassiskt plus fristil.

72 startande är inte illa. Skojig tävlingsform

Link to comment
Share on other sites

Det gick väl bra i den klassiska delen även om jag fick stryk av en tjej! Men det blev till en inspirerande startplats i skatedelen. Men där lossade ena spetsen efter 100m så den delen glömmer jag. Men en sak lärde jag mig och det var att jag måste reka banan innan start, det går inte att åka backrace utan att veta hur mycket det verkligen lutar och var.
Link to comment
Share on other sites

Var inne och tittade på några bilder på skidsport.com från King of the Hill. Där var en kul kommentar om Göran Pettersson och hans skiddräkt - ung lika gamla. :D.

Sen var det en bild på Tobias Westman i den klassiska delen - vad har han för skidskor egentligen. De ser ut som de gamla låga skidskorna och designen som ett par Pumaskor ?

 

http://www.skidsport.com/resize.asp?path=E:\inetpub\wwwroot\GLID-magazine\public_html_new\pictures/G%F6ran%20Pettersson.JPG&width=410

http://www.skidsport.com/resize.asp?path=E:\inetpub\wwwroot\GLID-magazine\public_html_new\pictures/Tobias%20W%20starten%202.JPG&width=410

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Går de inga rullskidstävlingar uppåt i landet ??? Någon som vet nåt?

Stockholms rullskidcup är väl det som är mest norrut för höstens tävlingar tyvärr. Men SM 2011 går i Hudiksvall iallafall.

 

Det är bara för er i norr att börja ordna tävlingar

Link to comment
Share on other sites

Det verkar ha varit ett trevligt läger i Lund i helgen' date=' och även en kul tävlingsform med backrace plus jaktstart. Kanske en tävlingsform som skulle passa i Skånes rullskidscup, eller vad säger tävlingsledningen?[/quote']

Kanske det, men icke detta år.

Är tävlingsprogrammet spikat?

Link to comment
Share on other sites

Det verkar ha varit ett trevligt läger i Lund i helgen' date=' och även en kul tävlingsform med backrace plus jaktstart. Kanske en tävlingsform som skulle passa i Skånes rullskidscup, eller vad säger tävlingsledningen?[/quote']

Kanske det, men icke detta år.

Är tävlingsprogrammet spikat?

Bara BIF-rullen klar som ligger i tävlingskalendern

Link to comment
Share on other sites

Är tävlingsprogrammet spikat?

Bara BIF-rullen klar som ligger i tävlingskalendern

Inte Hallands Rull-Ski?

Jo självklart, glömde det!

 

12 sept Hallands rullski

10 okt BIF-rullen

23 okt ÖFK-spåret

 

räkna med 2 tävlingar till i Sydsvenska rullskidcupen (f.d skånes rullskidcup)

 

Tar tag i det nästa vecka när jag är hemma från Bruksvallarna och jag nu har rull-lägret bakom mig.

Link to comment
Share on other sites

Ett tag hade jag funderingar på att på hemvägen från tävlingar i Dalarna nästa helg, köra delar av Klarälvsbanan på inlines. Men mina reskompisar är inte pigga på att göra en avstickare till Värmland och min fru har inte möjlighet att följa med, så det blir nog inget av det.(skidtunneln var också ett alternativ)

 

Just nu är resan till Dalarna i farozonen också, då det är så få anmälda att tävlingarna riskerar att ställas in.

 

Sen är det ju vädret, att åka inlines i regn är ingen höjdare, men ni verkar få fint väder på fredag, så förutsättningarna är goda, bara att gratulera.:)

Link to comment
Share on other sites

Ett tag hade jag funderingar på att på hemvägen från tävlingar i Dalarna nästa helg, köra delar av Klarälvsbanan på inlines. Men mina reskompisar är inte pigga på att göra en avstickare till Värmland och min fru har inte möjlighet att följa med, så det blir nog inget av det.(skidtunneln var också ett alternativ)

 

Just nu är resan till Dalarna i farozonen också, då det är så få anmälda att tävlingarna riskerar att ställas in.

 

Sen är det ju vädret, att åka inlines i regn är ingen höjdare, men ni verkar få fint väder på fredag, så förutsättningarna är goda, bara att gratulera.:)

Vad är det för rullskidtävlingar du syftar på i Dalarna?! Var kommer inlines i regn in på rullskidtävlingar, hänger inte med, vore trevligt med lite klartext.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...