Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

träningsugna i sthlm


fr.ol

Recommended Posts

hej

 

Några som är boendes i sollentuna sthlm. och som satsar till vasan 2007.

 

är i sthlm för studier 1 år till sen drar jag.

 

men det vorte kul med träningskompisar.

 

målet med vasan nästa år är bland de 150.

var 203.a i år.

 

 

hör av er alla som är satsande..

 

 

ha de gott..

 

//fredrik

Link to comment
Share on other sites

Hör av dig till nå´n skidklubb. Väsby SK borde väl ligga närmast? De har väl några hyfsade löpare med "sonen" David Holmberg och den "gamle" Hans Karlsson (som vann det mesta i H 40 klassen i stockholm), 257 respektive 254 i VL i år. Jörgen Melder från Sundbybergs IK var väl annars främsta löparen i distriktet med en 39e plats. Du är annars välkommen till oss i Värmdö IF (vår främsta löpare blev 129:a i fjol), men det blir ju lite fel sida stan...
Link to comment
Share on other sites

Vill du ha bra gemensamma skidträningar på norra sidan av Stockholm så har väl Sundbyberg Ik störst utbud (ww.sik.org/skidor).

 

Gemensamma träningar vuxna är:

 

 

Tis kl 18 - Intervall/stavlöpning 1 tim

Tors kl 18 - Rullskidor (ofta intervall-inslag)

Lör kl 10 - Stavlöpning 2 tim (Veckans bästa pass)

 

Ungdomarna kör även måndagar :-)

 

Alla träningarna utgår från Ursviks motionsgård. Träningarna är upplagda så att både Vasalopps-täten samt de glada motionärerna kan vara me. De gemensamma träningarna drar igång 2 sep. Följ med på några pass och testa!

 

Martin

Link to comment
Share on other sites

vad heter klubben D Holmberg??

Men Fredrik, orkar du inte läsa mina jobbiga inlägg...

Väsby SK borde väl ligga närmast? De har väl några hyfsade löpare med "sonen" David Holmberg ...

Du är annars välkommen till vår nästa "prioriterade" träning söndagen den 10/9. 9 mil rullskidor för hugade åkare, kortare för de som så vill (mig inräknad). Vätskekontroller utlovas. Samling Gustavsberg eller Hemmesta. Mer information kommer på vår hemsida...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
[Du är annars välkommen till vår nästa "prioriterade" träning söndagen den 10/9. 9 mil rullskidor för hugade åkare, kortare för de som så vill (mig inräknad). Vätskekontroller utlovas. Samling Gustavsberg eller Hemmesta. Mer information kommer på vår hemsida...

Det blev fel datum... Intresserade är fortfarande välkomna!

http://www.svenskidrott.se/organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=716515&CatId=85455

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...