http://www.nsd.se/sp...ticleId=6875433

12 miljoner till OS-vallningen
Startad av
thomasx
, apr 28 2012 21:00
Postad 28 april 2012 - 21:00

VL2 åkare
Postad 29 april 2012 - 15:31

Namnet på projektet "Utveckling smala skidor" antyder ju det jag länge förespråkat på skidforum. Kan det finnas ett samband ?
Postad 30 april 2012 - 10:18

Smala skidor är ett sammanfattnings namn på längd och skidskytte man använt länge. tex nu med SOK projektet då de inte kommer från samma förbund. Men eftersom båda behandlar skidorna ungefär lika så har de ju mer gemensamt än om längd och alpint skulle dela erfarenheter.Namnet på projektet "Utveckling smala skidor" antyder ju det jag länge förespråkat på skidforum. Kan det finnas ett samband ?
Postad 30 april 2012 - 10:32

12 miljoner....
Bara att konstatera att längdskidor är en materialsport.
Kanske skulle börja med barfotalöpning istället.....
Postad 01 maj 2012 - 06:03

Räkna två anställda i projektet,fordon, fyra år, resor, boende på olika platser i europa, material.12 miljoner....
Kanske lorentz tjänst är inräknad också i de 12 milj med slipmaskin m.m
Postad 02 maj 2012 - 22:57

Jo skall de 12 miljonerna t ex täcka löner (inklusive arbetsgivaravgifter etc), resor och boende i fyra år så går nog en ganska stor del av pengarna åt till personalkostnader och resor, men bara att hoppas att de lyckas ge god valuta för pengarna.

Träningsmål 2014: Må oförskämt bra + lite skidlopp och en del långlöpning i fjäll och alper.
Postad 03 maj 2012 - 08:09

tack finn2 för som vanligt bra förklaring. Hoppas verkligen att de tolv miljonerna får önskad effekt. Vad tror du finn2 är det VIKTIGASTE de skall satsa på att använda pengarna till ?Smala skidor är ett sammanfattnings namn på längd och skidskytte man använt länge. tex nu med SOK projektet då de inte kommer från samma förbund. Men eftersom båda behandlar skidorna ungefär lika så har de ju mer gemensamt än om längd och alpint skulle dela erfarenheter.Namnet på projektet "Utveckling smala skidor" antyder ju det jag länge förespråkat på skidforum. Kan det finnas ett samband ?
Postad 03 maj 2012 - 11:05

Framtagandet av nya strukturer samt nya matieral/metaller för förbättrat glid. En del tänk finns också att få till andra bindnigar (kemiska) mellan glidvallan och skidan.
Postad 03 maj 2012 - 13:40

Varför känner jag det som OS i skidvallning istället för i skidåkning? Hur många miljoner går till åkarnas egna satsningar, som jämförelse, bara?
Postad 03 maj 2012 - 13:58

Mer än de där iaf... kanske 1-2 miljon per skalle o år?Varför känner jag det som OS i skidvallning istället för i skidåkning? Hur många miljoner går till åkarnas egna satsningar, som jämförelse, bara?
Train hard win easy!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar