Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Köldskidor

• Vänligen logga in för att kunna svara
3 svar till detta ämne

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 881 inlägg
Efter tävlingarna i Kuusamo har jag funderat över en sak vad gäller vilka skidmärken, som går bäst i extrem kyla. Säg av 75 % av startfältet körde på Fischer och 10 % på Rossignol. I så fall gick Rossignol anmärkningsvärt bra under just dessa extrema förhållande och vad kan det i så fall bero på. Ross är ansedda som ganska hårda skidor överlag och svarar deras skidor bättre i sådana här förhållande - vallningen tror jag inte skiljer nämnvärt mellan olika lag.
Det är en fundering - kan det ligga något i den ?:/

apelsin

apelsin

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 819 inlägg

Efter tävlingarna i Kuusamo har jag funderat över en sak vad gäller vilka skidmärken, som går bäst i extrem kyla. Säg av 75 % av startfältet körde på Fischer och 10 % på Rossignol. I så fall gick Rossignol anmärkningsvärt bra under just dessa extrema förhållande och vad kan det i så fall bero på. Ross är ansedda som ganska hårda skidor överlag och svarar deras skidor bättre i sådana här förhållande - vallningen tror jag inte skiljer nämnvärt mellan olika lag.
Det är en fundering - kan det ligga något i den ?:/

Spännande, jag skulle också vilja höra mer om detta då jag är lite sugen på ett par Rossignol.

Corduroy

Corduroy

Medlem

• Members
  • Pip
  • 194 inlägg
Jag förstår inte alls din slutsats men det är kanske oviktigt :) Jag har ett par Ross Xium som är precis tvärtom, riktigt dåliga vid -10 och kallare och mycket bra vid mildare temp.

b-ivar

b-ivar

Medlem

• Members
  • Pip
  • 384 inlägg

Jag förstår inte alls din slutsats men det är kanske oviktigt :) Jag har ett par Ross Xium som är precis tvärtom, riktigt dåliga vid -10 och kallare och mycket bra vid mildare temp.

Fabriksstrukturen på Ross brukar inte vara någon höjdare i kallföre.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar