Jag har inte sett något om detta. Ganska imponerande att köra alla 3 vasaloppen i ett svep.
Kan följas på konditionspodden.com på tex Facebook
Han är ute på cyklingen nu, verkar ha tajmat in superväder också.
Jag har inte sett något om detta. Ganska imponerande att köra alla 3 vasaloppen i ett svep.
Kan följas på konditionspodden.com på tex Facebook
Han är ute på cyklingen nu, verkar ha tajmat in superväder också.
Vore väldigt spännande att känna på hurpass svårt det verkligen skulle vara att göra allt under 24 h (vilket väl är definitionen av en Supervasa).
Byta skidor mot rullskidor är ju väldigt tacksamt fartmässigt. Cyklingen skulle kanske ta en bra stund längre om man inte får draghjälp, men jag inbillar mig att man ändå skulle ha en bra stund på sig att löpa sen.
Sen är det en bra stund man ska vara ute...
PS. Vet att Oscar ska göra under 20 h. Det känns tuffare.
Vad är "Superbirken" - stället där det festas friskt ?
Själv är jag lite sugen på att lubba Self-Transcendence. 4989 km långt så det blir till att samla ihop lite extra semester innan. Maxtiden är 52 dagar så man behöver bara riva av 2,5 maraton om dagen för att klara repet.Högst personligen har intresset för alla dessa tokar som ska vara värre än den andra minskat kraftigt. Vad blir det härnäst? Sju Nordensköldloppet på sju dagar? SuperUltravasan, löpning Sälen-Mora-Sälen? Springa Vätternrundan kanske?
Jag tror det blir Sam Gamgi som vinner Birken.
Kipchoge skulle ta hem birken 20 gånger av 10
https://youtu.be/MoxFkJlVZlA
Om han hade tio harar som hjälpte honom och lät honom vinna även om de hade krafter kvar.
"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988
NV18 7.22 | NV19 4.52
VL97 8:56 | VL01 7:50 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41
ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk | BB19 4.07
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)
Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.
Hänger inte alls med. Varför skulle Kipchoge eller Sam Gamgi kunna vinna Birken?
OK, jag tar tillbaka Sam Gamgi, han har för korta ben. På tal om att hoppa av tåget i Vännäs, vill jag minnas att det var en gubbe från Skåne, som cyklade till Sälen och åkte loppet och sen cyklade hem på måndagen. Så man kan säga att han var lite av föregångare till Supervasan.
ps. ett år sket det sig för honom, då någon stal hans skidor........
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar