Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR


Stefan Sand

Recommended Posts

Vill passa på att önska alla på forumet en God Jul och ett Gott nytt år !

 

På lördag bär det av till stugan i Dalarna och förhoppningsvis mycket skidåkning och avkopplande vila. Jag har varit sjuk i snart 3 veckor men efter att fått pencilin i måndags börjar det bli bättre. Nu vill jag bara träna igen................

Link to comment
Share on other sites

Vill passa på att önska alla på forumet en God Jul och ett Gott nytt år !

 

På lördag bär det av till stugan i Dalarna och förhoppningsvis mycket skidåkning och avkopplande vila. Jag har varit sjuk i snart 3 veckor men efter att fått pencilin i måndags börjar det bli bättre. Nu vill jag bara träna igen................

God jul och gott nytt år Stefan och alla andra på skidforum. Jag är mycket tacksam att jag kommit i så nära kontakt med en så trevlig prick och idérik person som du. Jag känner ju numera pers(s)onligen även många på skidforum (GundeG, Canyon, Niklas, deas, Dunderklumpen, Bestefar, etc.) och det har i samtliga fall varit mycket positiva bekantskaper.

Nyårslöftet Stefan blir väl att vi under nästa år försöker lösa vårt hemliga gemensamma problem, eller hur ?

Dagens julklappstips: Gå på sportaffär och köp det DU helst vill ha, slå in det med eget namn från tomten och lägg det under granen och vänta med spänning på öppning av julklapparna.

Till slut: För att belysa mitt stora internationella engagemang vill jag förära er alla mitt speciella internationella julgran:

 

"X"

"XXX"

"XXXXX"

"GOD JUL"

"BUON ANNO"

"FELIZ NATAL"

"JOYEUX NOEL"

"VESELE VANOCE"

"MOLT BON NADAL"

"MELE KALIKIMAKA"

"BLWYDDYN NEWYDD DDA"

"BOAS FESTAS"

"FELIZ NAVIDAD"

"MERRY CHRISTMAS"

"KALA CHRISTOUGENA"

"VROLIJK KERSTFEEST"

"FELICAN NOVAN JARON"

"FROHLICHE WEIHNACHTEN"

"BUON NATALE-GODT NYTAR"

"HUAN YING SHENG TAN CHIEH"

"WESOLYCH SWIAT-SRETAN BOZIC"

"MOADIM LESIMHA-LINKSMU KALEDU"

"HAUSKAA JOULUA-AID SAID MOUBARK"

"N PRETTIG ERSTMIS"

"ONNZLLISTA UUTTA VUOTTA"

"Z ROZHDESTYOM KHRYSTOVYM"

"SRETAN BOZIK I NOVA GODINA"

"NADOLIG LLAWEN-GOTT NYTTSAR"

"NOVYM GODOM-FELIZ ANO NUEVO"

"FELIC NADAL-GOJAN KRISTNASKON"

"GLEDILEG JOL-NOELINIZ KUTLU LSUM"

"EEN GELUKKIG NIEUWJAAR-SRETAN OSIC"

"KRIHSTLINDJA GEZUAR-KALA CHRISTOUGENA"

"SELAMAT HARI NATAL - LAHNINGU NAJU METU"

"ZORIONEKO GABON-HRISTOS SE RODI"

"BOLDOG KARACSONNY-VESELE VIANOCE"

"MERRY CHRISTMAS AND HAPPY NEW YEAR"

"ROOMSAID JOULU PUHI-KUNG HO SHENG TEN"

"FELICES PASUAS - EIN GLUCKICHES NEUJAHR"

"PRIECIGUS ZIEMAN SVETKUS SARBATORI VESLLE"

"BONNE ANNEBLWYDDYN NEWYDD DDADRFELIZ NATAL"

XXXXX

XXXXX

XXXXX

XXXXXXXXXXXXX

Link to comment
Share on other sites

Betänkt så mycket vi kan köpa för våra slantar. Rillrar, vallor, skidor, stavar, pjäxor ännu mera vallor och för säkerhets skull en Kuzminsickel. Men vad gör väl det när man inte kan köpa himmlens vita guld - NATURSNÖ.

 

Det är bara att hoppas att tomten tycker jag varit jättesnäll i år och tillgodoser min önskan.

Men vad är väl en bal på slottet. Tur att det finns rullskidor. :rolleyes:

 

God jul till er alla som flitigt skriver inlägg på forumet och givetvis till alla snyltisar också.

 

 

marten

Link to comment
Share on other sites

Betänkt så mycket vi kan köpa för våra slantar. Rillrar, vallor, skidor, stavar, pjäxor ännu mera vallor och för säkerhets skull en Kuzminsickel. Men vad gör väl det när man inte kan köpa himmlens vita guld - NATURSNÖ.

 

Det är bara att hoppas att tomten tycker jag varit jättesnäll i år och tillgodoser min önskan.

Men vad är väl en bal på slottet. Tur att det finns rullskidor. :rolleyes:

 

God jul till er alla som flitigt skriver inlägg på forumet och givetvis till alla snyltisar också.

 

 

marten

Det går ju faktiskt att köpa även det, från t.ex alpinanläggningar, hockeyhallar mm. Men det är klart, det lär ju gå på lite mer än ett par rillrar och några flourpulver. :)

GOD JUL på er alla!

Link to comment
Share on other sites

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR

 

Nu drar jag till Funäsdalen... =) jaaaaaaa.............

 

Här kommer en juldikt:

 

Packar bilen jättefull

allt från skidor till gulligull

Frugan ongar och en katt

jag fattar inte ett smack

 

snart är vi på väg till fjälls

ett stänkare det blir till kvälls

känner att det drar i låren

av längtan till skidspåren

 

ut och åka många mil

i vår fina fulla bil

träffar tomten denna jul

kanske han är jävligt ful

 

http://www.hamsterpaj.net/underhallning/view_item.php?id=155

Link to comment
Share on other sites

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR

 

Nu drar jag till Funäsdalen... =) jaaaaaaa.............

 

Här kommer en juldikt:

 

Packar bilen jättefull

allt från skidor till gulligull

Frugan ongar och en katt

jag fattar inte ett smack

 

snart är vi på väg till fjälls

ett stänkare det blir till kvälls

känner att det drar i låren

av längtan till skidspåren

 

ut och åka många mil

i vår fina fulla bil

träffar tomten denna jul

kanske han är jävligt ful

 

http://www.hamsterpaj.net/underhallning/view_item.php?id=155

Härlig dikt. Jag tror att detta är den enda dikt som publicerats på skidforum så när som min dikt till Dunderklumpens ära. Vi kanske skall starta en egen tråd med dikter med anknytning till skidåkning. Kanske tom. publicera det hela om det blir stort intresse och med

matchande illustrationer av någon konstnär, som säkert döljer sig bakom alla skidforums nicknames.

 

Beräffande tomte, så är det väl klart att skidforum har en alldeles egen sådan och slutklämmen på din dikt ser ju dessutom ut att stämma.

Link to comment
Share on other sites

GOD JUL på er alla. Tänkte börja julafton med ett julklapp till mig själv: skidskorna blir inslagna i varsina 5 liter plastpåsar med tillhörande gummiband istället för presentsnören. Sen blir det två timmars åkning på blöta vägar, tyvärr utan draghjälp av Rudolf och hans kompisar. Men jag kommer att hinna studera många vackra juldekorationer på ensligt belägna hus som lyser upp den gråa landsvägen.
Link to comment
Share on other sites

Men vad gör väl det när man inte kan köpa himmlens vita guld - NATURSNÖ.

har man bara tjock pplånbok, minusgrader och bor nära en järnväg så går det säkert. Jag läste (i Vasalöparen tror jag) att Vasaloppsarrangörerna räknade med att producerad konstsnö som de ej behöver själv kan lastas upp på tågvagnar och säljas till skidorter med snöbrist.

 

Och skulle det vara möjligt för dem att få det att stanna på rimlig prisnivå så borde det väl vara lika lätt lätt att lasta några järnvägsvagnar fulla med natursnö t ex i Gällivare och haka på tåget från Narvik för transport söderut.

 

Bara en tanke.

Link to comment
Share on other sites

har man bara tjock pplånbok, minusgrader och bor nära en järnväg så går det säkert. Jag läste (i Vasalöparen tror jag) att Vasaloppsarrangörerna räknade med att producerad konstsnö som de ej behöver själv kan lastas upp på tågvagnar och säljas till skidorter med snöbrist.

 

Och skulle det vara möjligt för dem att få det att stanna på rimlig prisnivå så borde det väl vara lika lätt lätt att lasta några järnvägsvagnar fulla med natursnö t ex i Gällivare och haka på tåget från Narvik för transport söderut.

 

Bara en tanke.

Dum tanke! Skidorter som har snöbrist ska inte kallas skidorter.

Jag har sagt det förr men det tål tydligen att upprepas:Vill man åka(mycket)skidor så ska man bo där snön finns, vill man surfa ska man bo där stora vågor finns.

Men för att hålla mig till tråden: GOD FORTSÄTTNING OCH GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...