Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bästa webshopen?


Vasaa

Recommended Posts

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag beställde från Pölder alldeles nyss för att få 10 %-rabatten, men räknar inte med att få leveransen förrän i slutet av nästa vecka, då de pga skidmässan nog har en ganska stor orderhög att beta av.

Att Pölders sport är stora märks denna helg, då några andra skidbutiker erbjuder procent på hela eller delar av sortimentet samma helg.

Link to comment
Share on other sites

Det här är skandal :) vänta hela 5 dagar och inte hört ett pip! Avgå hela Älvdalen

Skogsvakt väntar på nya klassiska rullisar! Med fäste :)

Det här är skandal :) vänta hela 5 dagar och inte hört ett pip! Avgå hela Älvdalen

Skogsvakt väntar på nya klassiska rullisar! Med fäste :)

Beställde igår hos Skistart och paketet skickat idag strax efter lunch.

OK, som de ggr jag tidigare handlat av dem.

Nu återstår att se om jag får det jag beställt bara.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
Servicen hos Skistart är betydligt sämre än för några år sedan. Har vi några tillfällen frågat om de har en specifik skida till ett specifikt ändamål i lager. Det svarar de inte på om man inte först lägger en order. Jag kommer inte lägga några ordrar om jag inte vet att det jag vill ha finns i lager. Sedan är ju deras reor ofta mer eller mindre ett skämt.
Link to comment
Share on other sites

Servicen hos Skistart är betydligt sämre än för några år sedan. Har vi några tillfällen frågat om de har en specifik skida till ett specifikt ändamål i lager. Det svarar de inte på om man inte först lägger en order. Jag kommer inte lägga några ordrar om jag inte vet att det jag vill ha finns i lager. Sedan är ju deras reor ofta mer eller mindre ett skämt.

Även jag har blivit nekad svar om de har en passande skida i lager om jag inte har lagt en order innan. Mejlade sedan Haijaa med mina spec och önskemål. Kom svar inom någon timme att dom plockat ut två alternativ som passade, samt priser med olika bindningsalternativ. Gissa var jag handlade!?

Link to comment
Share on other sites

skistart har blivit väldigtvstora på några år och känslan är att dom tappat bort sin kundkänsla. Tror dom sålde sin verksamhet? Kan vars i samband med det som deras service försämrades. Det är ett i-landsproblem men det ska inte behöva ta 10 dagar plus att få en vara hem som finns i lager ( vad nu ”i lager ” innebär? I lager hos leverantör eller skistart?)
Link to comment
Share on other sites

Vad händer hos huselius? Var i Lund i helgen och såg en lokal vägg i vägg med hotell Finn där det stod Huselius sport på parkeringsplatsen utanför och de höll på att städa ur. Helt tomt. Blev sugen på att shoppa men det gick ju inte.

Det är ett bra tag sedan ha stängde sin fysiska butik i Lund, sålde av sitt testmaterial och gick över till en renodlad webbutik.

Fördelen är att man som företagare blir mindre bunden i och med att den fysiska butiken försvinner. Synd dock att han inte behöll sitt testmaterial på rullskidor och hade ett antal testdagar under barmarks-säsongen. Det goda renommë som han byggde upp på sin testturne falnar ganska snabbt och nu blir det till att köpa "grisen i säcken". Undrar om Pölder har testmöjligheter för rullskidor ?

Link to comment
Share on other sites

Vad händer hos huselius? Var i Lund i helgen och såg en lokal vägg i vägg med hotell Finn där det stod Huselius sport på parkeringsplatsen utanför och de höll på att städa ur. Helt tomt. Blev sugen på att shoppa men det gick ju inte.

Vi stängde den fysiska butiken i oktober 2017. Vi har dessutom flyttat till andra lokalen sen rätt länge som är bättre anpassade än den gamla butikslokalen. Vår försäljning har ändå alltid varit dominerande av just webshopen jämfört med den fysiska butiken. Så webshopen vår fortsätter så som det gjort i snart 10 år.

En webshop där vi gladeligen svarar på frågor från hela Europa, där vi tar fram speciallösningar om man frågar, där vi ger förslag innan man lägger order såklart :)

Och så vet jag att Volevodin brukar prata om detta med testutrustning som vi hade tidigare. Vi hade det i den fysiska butiken i flera år, det max en promille som ville teståka innan köp.

En nybörjare som testar känner ingenting, då man har fullt upp av att stå på skidorna, så en nybörjare väljer då en stadig men ofta klumpig skida som den sen byter ut om den inte ledsnat på att åka. Så dom flesta lyssnade helt enkelt på dom råd vi ger om olika skidor, en erfaren åkare vet ofta vad den vill ha.

Och ja för 3 år sen var jag ute på en rullskidturne runt hela landet med över 50 par skidor. På vissa order var det bra med folk, på vissa kom ingen, på dom flesta kom det 4-5 stycken.

Det var väldigt dyrt.

Nu har vi en billigare lokal, Inga extra kostnader, kan hålla låga priser. Och är snabba på att svara på frågor.

Sen har vi inga ambitioner att bli den största längre, lagom är bäst :)

 

/Ägare Huselius Skidsport, längdskidåkare, rullskidåkare, tävlingsarrangör, teståkare, forumveteran ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Huselius Skidsport är tveklöst den bästa webbutiken. Nu råkar jag förvisso känna Håkan, men en utav anledningarna till detta är att jag köpt en hel del grejer utav honom. Adelsmärket är att jag fått rätt grejer utifrån nivå, dessutom blir hanterandet utav ev. reklamation väldigt smidig. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Beställde från skistart fick order bekräftelse och varorna skickades dagen efter ordern. 2 dagar senare kom leveransen toppen tänkte jag tills jag öppnade paketet och ser att de har skickat andra varor än de jag beställt. På följesedeln står det de har skickat men orderbekräftelse nått annat. Kul att få annat än man beställt tråkigt då det var billigare och sämre än det som är beställt och betalat för.....
Link to comment
Share on other sites

Huselius Skidsport är tveklöst den bästa webbutiken. Nu råkar jag förvisso känna Håkan, men en utav anledningarna till detta är att jag köpt en hel del grejer utav honom. Adelsmärket är att jag fått rätt grejer utifrån nivå, dessutom blir hanterandet utav ev. reklamation väldigt smidig. 

Håller Marwe på att försvinna från marknaden - det ser ut som Huselius plockat bort märket ur sortimentet eller är det bara problem med leveranserna ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...