Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Att hålla sig frisk


AGM

Recommended Posts

Jag äter Probactiv svalg och jag har inte varit förkyld på hela vintern. Om jag någongång får ont i halsen så bostrar jag och nästa dag har jag mått bra igen. Min son går på dagis och jag har proppat i honom det oxå och även han har hållit sig frisk hela vintern. Vad jag förstår så innehåller Probactiv svalg normalflora för halsen. Vi har tydligen snälla bakterier i halsen som ska skydda oss mot infektioner, men saknar man dessa så åker man dit direkt. Prova det, det kanske funkar för dig oxå.
Link to comment
Share on other sites

Dricker mycket buljong, typ varma koppen, kinesiska äggnudlar- Ser till att jag är uppvätskad speciellt före och efter långpass. Jobbar natt tror inte detta med sömn är så viktigt som sägs. Inte haft en sjukdag hitills i vinter. Peppar, peppar....

 

Äter också multivitamin, dricker C-vitamin, äter exberitox då jag anar ugglor i ....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Hej alla härliga skidnördar! Min son åker på förkylningar på löpande band och det tar alltid lång tid innan de går över.Han får också ofta feber i samband med förkylningarna. Det är så frusterande eftersom han missar skolan och sin träning. Jag letar febrilt efter något dundermedel som kan stärka immunförsvaret. Har någon av er provat Medox eller Astaxin? Det är tydligen många skidåkare som använder dem. Om det är för att de är bra eller för att de är sponsrade av dessa företag kan man ju i och för sig undra.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...