Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Host-träning !


stenåkersakta

Recommended Posts

Hej alla frejdiga skidåkare!

En liten fråga.

Har haft en rejäl förkylning men är nu bättre. Har bara en hosta som inte vill försvinna men känner mig övrigt rätt okey.

Ska nu iväg till Bruksvallarna i helgen o är lite fundersam. Tänker åka upp -allt är ju betalt o klart men jag kan ju inte träna nåt hårt direkt. Vill inte sitta på hotellet o blänga på de andra så jag tänkte ta på mig skidorna o träna lite försiktigt -anpassat till hur jag känner mig.

Skulle behöva lite förslag på bra övningar som inte belastar flåset så mycket men ändå ger nån liten effekt inför Vasloppet. Siktar på cirka 8 timmar så är ju inte direkt nån elitmotionär.

Har du tips så blir jag himla glad för förslag.

 

host/Sten

Link to comment
Share on other sites

Kör mycket teknikträning, åka utan stavar osv. Prova att åka lugna distanspass med stora rörelser och ekonomiskt åkande med mycket glidande i varje rörelse. Att kunna åka ekonomiskt är aldrig fel inför Vasaloppet. Blir hostan värre så får du stå över några pass. Kanske kolla på stafettloppet från OS på SVT-play :)
Link to comment
Share on other sites

Till Långloppsåkaren

Tack för tipset. Tyvärr går min puls upp lite för lätt o mycke (gammal o trött) vid stakning, skulle va nerför i så fall.

 

Tll Globe 86

Tack Niklas. Kan du hyra ut dina armar i morgon. Jag vill som du staka uppför 4 km utan fästvalla. Skulle va skönt o sätta min stöddige lillebror på plats.

 

Ses i morn i de satans långa backarna./Sten

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...