Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Höstrullen!


magnush

Recommended Posts

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply
Hästrullen!

 

Som vanligt i täten. Var seg själv men fick hyfsad fart på tredjeklungan så att vi kom ikapp andra klungan' date=' vilket var det bästa som hände på hela tävlingen. Sen i en nedförsbacke med ca 7 km kvar så står de tre hästar på banan och de vill inte flytta på sig. Det blev rätt hysteriskt och tog nog en minut innan vi kom förbi och flera anslöt bakifrån så det var dryga 20 man i en stor klunga ner mot Borås. Sen var jag totalrökt i klungspurten och fick precis stryk av 60-åringen i en intern pensionärsuppgörelse:)[/quote']

Men herregud, vad gjorde hästarna på banan?? Hade dom rymt??

Inte kul att krocka med en häst...

Mina hästar är jätterädda för ljudet som blir från stavarna mot asfalten. Det låter lite som knäppandet från ett elstaket.

Skrev inte det men hästarna hade ryttare på sig, de var de som var mest hysteriska de stackarna. Lösa hästar hade nog sprungit in i skogen eller travat bredvid:) Sen skrek vi åkare en del också förstås.

Link to comment
Share on other sites

Hästrullen!

 

Som vanligt i täten. Var seg själv men fick hyfsad fart på tredjeklungan så att vi kom ikapp andra klungan' date=' vilket var det bästa som hände på hela tävlingen. Sen i en nedförsbacke med ca 7 km kvar så står de tre hästar på banan och de vill inte flytta på sig. Det blev rätt hysteriskt och tog nog en minut innan vi kom förbi och flera anslöt bakifrån så det var dryga 20 man i en stor klunga ner mot Borås. Sen var jag totalrökt i klungspurten och fick precis stryk av 60-åringen i en intern pensionärsuppgörelse:)[/quote']

Men herregud, vad gjorde hästarna på banan?? Hade dom rymt??

Inte kul att krocka med en häst...

Mina hästar är jätterädda för ljudet som blir från stavarna mot asfalten. Det låter lite som knäppandet från ett elstaket.

Nej det var allt ryttare på hästarna! Vet inte riktigt vad dom tänkte med! tur ändå att nån inte blev skadad! Både för oss och dom.

Link to comment
Share on other sites

TEAM Stockholm dominerade över TEAM skidforum och TEAM Skåne, utförsåkning har man i blodet och hästarna är våra vänner!

Jo så var det ju idag tyvärr, bara att gratulera. Är det i Hammarbybacken, vid centralstation eller vid Stureplan ni lärt ta er fram så bra i köer?

Link to comment
Share on other sites

Detta var ett motionslopp ingen tävling. Hur skulle jag annars kunnat vinna förstapriset ett par rullskidor? Mkt imponerad av Rotebrostakarens åkning då vi låg i samma klunga större delen av loppet. Taktiskt och effektivt, drog lagom och höll sig hela tiden långt fram i klungan. Kanske blir man bra på att läsa av körningen av att åka i Stockholmstrafiken ;-)
Link to comment
Share on other sites

Detta var ett motionslopp ingen tävling. Hur skulle jag annars kunnat vinna förstapriset ett par rullskidor? Mkt imponerad av Rotebrostakarens åkning då vi låg i samma klunga större delen av loppet. Taktiskt och effektivt, drog lagom och höll sig hela tiden långt fram i klungan. Kanske blir man bra på att läsa av körningen av att åka i Stockholmstrafiken ;-)

Det är inte så konstigt att du vann förstapriset. Jag tränar minst och sämst, då får man inget förstapris. Sedan gick det ju bra med rullatorn idag men det var ju rätt så mycket sprickor, gupp och hålor på banan då är det ju bra med en stabil rullator.

Link to comment
Share on other sites

Fast inte helt otippat är det lite fel .

Rotebrostakarn skall upp en placering. Kanske är något mer fel ?

Tycker jag är långt ner:) Mycket avslöjande resultatlista för seedningen. Tycks vara bättre på seedning än åkning, speciellt med tanke på att fem av de sex första oseedade (vita) är efteranmälda och de flesta av dem fick starta i led 2-3 i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

Detta var ett motionslopp ingen tävling. Hur skulle jag annars kunnat vinna förstapriset ett par rullskidor? Mkt imponerad av Rotebrostakarens åkning då vi låg i samma klunga större delen av loppet. Taktiskt och effektivt, drog lagom och höll sig hela tiden långt fram i klungan. Kanske blir man bra på att läsa av körningen av att åka i Stockholmstrafiken ;-)

Tack Joakim! Hade gärna varit utan jättetredjeklungan som kom ifatt, vilket vi hade kunnat om alla hade dragit kortare och hårdare istället för att köra upp bredvid bakifrån...., många klöv mycket vind utan att hjälpa till med farthållningen. Nu blev väldigt mycket folk nerför, nu spelade det ju ingen roll för min placering. Men det var tur att Mario hade delat med sig av hans och Everst rekning innan, så när jag såg backen och Mario tryckte så var det bara hänga på, sedan var det ganska fritt....:) Ringde till Höstrulle-Klas, så nu är jag snart 11:a hoppas jag!

Link to comment
Share on other sites

Ja, om jag förstår resultatlistan rätt så vann du igen över "huvudkonkurrenten" . Min strora merit numera är ju att jag faktiskt fått TRÄNA med er båda på ett par minst tremilsrundor. Jag förstår NU hur ni måste hålla igen vid dessa tillfällen, tack för denna tålmodighet för det är superhäftigt nu när jag ser att ni båda kört så bra idag. GRATTIS. Jag kan avslöja att även jag åkte en runda på 42 km idag bara för att testa. Vilken tid hade ni ? Vilken tid hade sista man ?
Link to comment
Share on other sites

varför står det inte H21 på mig det är en * istället i resultatlistan?

Borde ju givetvis inte vara så, men det är för att du är efteranmäld. Du var inte med i den ursprungliga seedningslistan där klassen stod med. Det stämmer för alla utom den första oseedade (vita) som fått H21 istället för * i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

Ja, om jag förstår resultatlistan rätt så vann du igen över "huvudkonkurrenten" . Min strora merit numera är ju att jag faktiskt fått TRÄNA med er båda på ett par minst tremilsrundor. Jag förstår NU hur ni måste hålla igen vid dessa tillfällen, tack för denna tålmodighet för det är superhäftigt nu när jag ser att ni båda kört så bra idag. GRATTIS. Jag kan avslöja att även jag åkte en runda på 42 km idag bara för att testa. Vilken tid hade ni ? Vilken tid hade sista man ?

Du är alltför ödmjuk Lars-Erik, tränar gärna fler rundor med ditt underhållande, inspirerande och lärande sällskap. Vi hade höga 94 minuter jag och Mario, men då är ett häststopp på nästan 2 minuter inräknade. Sista man hade otroliga 234 minuter, ett rejält träningspass det!

Link to comment
Share on other sites

Ja, om jag förstår resultatlistan rätt så vann du igen över "huvudkonkurrenten" . Min strora merit numera är ju att jag faktiskt fått TRÄNA med er båda på ett par minst tremilsrundor. Jag förstår NU hur ni måste hålla igen vid dessa tillfällen, tack för denna tålmodighet för det är superhäftigt nu när jag ser att ni båda kört så bra idag. GRATTIS. Jag kan avslöja att även jag åkte en runda på 42 km idag bara för att testa. Vilken tid hade ni ? Vilken tid hade sista man ?

Tack Lars-Erik. Ja, Rotebrostakarn är inte lätt spurta ned. Vi hoppas att lappmöglet sprider söderut i rikliga mängder även kommande vinter så att vi snart kan idka glidskidning igen. Då blir det nya nappatag, så brist på motivation finns det inte!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...