Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2013


MC Hammer

Recommended Posts

Nej det har du rätt i men det är ju betydligt roligare att vara med i en klubb .

Kostar inget och man får en reklammössa

Jag är själv med i en klubb, men en riktig klubb som ordnar träningar, tävlingar, träningsläger, resor till olika lopp m.m. Att man får göra reklam gratis vet jag inte om det är så jättesnällt av AXA. ;-)

 

Tror att diffen mellan räknaren på hemsidan, snart 11000, och det man hittar i startlistan, knappt 8500, är de som väljer att betala som du Lars-Erik så det är nog ingen risk. Jag som betalade med kort dök upp i startlistan efter väldigt kort tid.

Jag mailade med Vasaloppet om en annan sak men passade på att fråga om detta och som jag förstod det så har du helt rätt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 213
  • Created
  • Last Reply

Ursäkta min dummhet, men var på Vasaloppet ser ni hur många som anmält sig?

Gör man en sökning på starlistan med urvalet Vasaloppet 2013 får jag 89 sidor med 100 personer på varje, alltså typ 9000. Var ser man de övriga ~3000?

Link to comment
Share on other sites

Ursäkta min dummhet, men var på Vasaloppet ser ni hur många som anmält sig?

Gör man en sökning på starlistan med urvalet Vasaloppet 2013 får jag 89 sidor med 100 personer på varje, alltså typ 9000. Var ser man de övriga ~3000?

Aha! Jag hittade länken tidigare i denna tråd. Tack!

Link to comment
Share on other sites

Det börjar bli nervöst, jag har anmält mig via Postgiroinbetalning eftersom vi veteraner bara betalar halva avgiften men det betyder att jag kommer att registeras långt efter att det blivit fullt. Jag ringde idag och de påstår att det inget problem när jag anmält mig i tid så jag hoppas det fungerar. Om inte, blir det ju en katastrof, jag hoppas ju genomföra ett viktigt Jubileumslopp nästa år, mitt Vasalopp nummer 40. Med enkel extralapolation ser det ju ut som att vasaloppet är fulltecknat inom en vecka från nu, de måste ju sätta stopp redan vid kanske 13000-14000 anmälda för att få med alla som anmält sig i tid på annat sätt som jag.

Hur funkar det att anmäla sig via Postgiroinbetalning? Jag skall anmäla min far som är veteran men hittar ingen info hur man gör. När jag försöker anmäla via vanliga betaltjänsten så blir det fullt pris.

Link to comment
Share on other sites

Det börjar bli nervöst, jag har anmält mig via Postgiroinbetalning eftersom vi veteraner bara betalar halva avgiften men det betyder att jag kommer att registeras långt efter att det blivit fullt. Jag ringde idag och de påstår att det inget problem när jag anmält mig i tid så jag hoppas det fungerar. Om inte, blir det ju en katastrof, jag hoppas ju genomföra ett viktigt Jubileumslopp nästa år, mitt Vasalopp nummer 40. Med enkel extralapolation ser det ju ut som att vasaloppet är fulltecknat inom en vecka från nu, de måste ju sätta stopp redan vid kanske 13000-14000 anmälda för att få med alla som anmält sig i tid på annat sätt som jag.

Är helt övertygad om att Vasaloppet har en buffert för sådant här, kända personer som vill anmäla sig sent, världsstjärnor och liknande.

Link to comment
Share on other sites

Det börjar bli nervöst' date=' jag har anmält mig via Postgiroinbetalning eftersom vi veteraner bara betalar halva avgiften men det betyder att jag kommer att registeras långt efter att det blivit fullt. Jag ringde idag och de påstår att det inget problem när jag anmält mig i tid så jag hoppas det fungerar. Om inte, blir det ju en katastrof, jag hoppas ju genomföra ett viktigt Jubileumslopp nästa år, mitt Vasalopp nummer 40. Med enkel extralapolation ser det ju ut som att vasaloppet är fulltecknat inom en vecka från nu, de måste ju sätta stopp redan vid kanske 13000-14000 anmälda för att få med alla som anmält sig i tid på annat sätt som jag.[/quote']

Är helt övertygad om att Vasaloppet har en buffert för sådant här, kända personer som vill anmäla sig sent, världsstjärnor och liknande.

Nu hittade jag infon på Veteranklubbens hemsida. De har reserverat 300 platser till veteraner. Så du kan nog vara lugn Lars-Erik.

Link to comment
Share on other sites

Jag tillhör ju inte de mer framstående åkarna på detta forum, men jag tänkte åka ÖS+VL nästa år! :)

Mest för att det är så roligt, men också för att jag återhämtar mig väldigt snabbt.

Jag tror det kan gå! :)

Har du motivation och tycker det är kul kommer det garanterat gå kanon! :) heja heja :D

Link to comment
Share on other sites

Jag tillhör ju inte de mer framstående åkarna på detta forum, men jag tänkte åka ÖS+VL nästa år! :)

Mest för att det är så roligt, men också för att jag återhämtar mig väldigt snabbt.

Jag tror det kan gå! :)

Som golvet skriver kommer det gå super.

Och nästa år kan du bara lägga dig i rygg på Lars-Erik och plocka placeringar hela vägen till Mora. :)

Link to comment
Share on other sites

Är ju helt vansinnigt det här , anmälde mig precis och då var det 14631 st anmälda !!! helt sjukt är nog fullt innan lunch imorgon....ganska knäppt faktiskt....;)

Långt kvar till Birkenhetsen. ;)

 

Det jag tycker är konstigt är hur de tänker när de öppnar anmälningen precis samtidigt som man släpper iväg startfältet i loppet.

Borde de inte i varje fall vänta till dagen efter?

Link to comment
Share on other sites

Ett schysst grisår med dåligt med snö hela vintern utom första helgen i mars då det vräker ner en meter så finns det nog platser under hösten igen :)

Kanske, men den här vintern har ju också varit kass. Endast under ca 1-2 veckor var det möjligt att åka skidor på hemmaplan (Södermanland) för min del, det är jävligt magert. Riktigt roligt dock att intresset håller i sig och att det blir anmälningsrekord!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...