Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vilka stavar??


Doorider

Recommended Posts

Håller med Globben, OneWay Diamond 10 är bäst!

CT2 är sådär om du är lite stark och gillar att staka, ganska vippiga i alla fall på rullskidor.

skigo är nog bättre på valla än på stavar.'

 

Själv har man slagit till på swix Triac till vinter kommer bli fint de!

Link to comment
Share on other sites

Har bara testat CT 2 och Skigo Elit som har funkat bra för mig (vasan på runt 6 timmar). Skigos remmar ger jag dock inte mycket för, men de kom väl med en ny förra året som kanske är bättre. Kör dock med Madshus numera. Tycker remmen är kanon.

Annars är det väl teoretiskt så att om priset är likvärdigt skulle mitt val stå mellan One Way och Skigo Racing.

Link to comment
Share on other sites

CT 2 här! Jag är glad för att staka och tycker den staven passar mig bra. Visst, det blir en viss eftergift då staven går ner i backen. Men det kan jag tycka är skonsamt mot insida hand och leder för övrigt. Rekommenderas!

 

One way-staven har jag aldrig prövat mig på.

Link to comment
Share on other sites

Kom att tänka på en sak gällande swixs handtag. Under rullskidsäsong har mina handtag gett vika. Dom släpper vid det stället där handtaget möter toppen, den delen man trär igenom kontrollremmen. Materialet har varit kork (utslitet med tiden, inte så märkvärdigt i och för sig), därefter vek sig gummivarianten och slutligen - mellanvarianten. Om det handlar om ren och skär otur eller felaktig teknik låter jag vara osagt. Om det här inträffar igen funderar jag på att byta fabrikat till handtaget.

 

Någon som vet om Madshus handtag är rätt dimensionerat till swix rör?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...