Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Pilgrimsloppet - 23/1 - Åmål - Seedningslopp till Vasaloppet


Vasa

Recommended Posts

Kanske läge att lägga upp en tråd om Pilgrimsloppet för att säkra upp deltagarantalet, o sno lite deltagare från Mullsjö o de andra loppen kanske. :) Jag kan tyvärr inte delta så jag föreslår att nån annan tar den bollen.

Tar dig på orden. :)

 

Åmåls OK inbjuder till skidtävling på Hanebol i Åmål söndagen den 23 januari.

 

Distans: 40 km

 

Klassisk teknik - Masstart - Första start kl. 10.30

 

Anmälan: Senast 15 januari (200:-) eller Efteranmälan (250:-) fram till en timme innan första start.

 

Om minst 100 deltagare så är detta ett seedningslopp till Vasaloppet.

 

http://www.amalsok.se/data.php?id=385

 

Är det någon som ska åka?

Lite osäker själv...

 

Och har någon en uppfattning om banan eller ban/höjdprofil?

Link to comment
Share on other sites

Jag åkte förra året och om det är samma bana så går den delvis i skogen (motionsspår) och delvis på gärden/åkrar. Det var inga jättetuffa backar men ändå en hel del diagonalåkning, mest i början. Det var två varv som skulle åkas. Sista kilometrarna av varvet var det i stort sett helt platt. Kan rekommenderas.
Link to comment
Share on other sites

Jag åkte förra året och om det är samma bana så går den delvis i skogen (motionsspår) och delvis på gärden/åkrar. Det var inga jättetuffa backar men ändå en hel del diagonalåkning, mest i början. Det var två varv som skulle åkas. Sista kilometrarna av varvet var det i stort sett helt platt. Kan rekommenderas.

Låter intressant, lite diagonalåkning är inte fel!

Link to comment
Share on other sites

Kustlöparen och jag kanske kommer ifall vi får chansen att spöa dig!

Ja det är inte otänkbart. :)

Är redan nervös för vallningen' date=' blir två jobbiga veckor. :(

 

TT, ska din adept åka?[/quote']

Vet inte, men det tycker jag att hon borde. Jag får jobba på att övertala henne. Själv nöjer jag mig med en mer relaxad roll som vallare/coach i så fall.

 

Klart att du ska åka, tror att det passar dig bra och blir en bra genomkörare.

Link to comment
Share on other sites

Kustlöparen och jag kanske kommer ifall vi får chansen att spöa dig!

Ja det är inte otänkbart. :)

Är redan nervös för vallningen' date=' blir två jobbiga veckor. :(

 

TT, ska din adept åka?[/quote']

Inte otänkbart att jag får chansen att spöa dig....dock otänkbart att jag gör det.

Link to comment
Share on other sites

Inte otänkbart att jag får chansen att spöa dig....dock otänkbart att jag gör det.

Nja det får vi väl se, blir ännu mer nervös när du skriver så, är livrädd för de vita stavarna som dyker upp bakifrån och bara svischar förbi. :)

Har i varje fall mailat Åmåls OK så får vi se om de dyker upp med en redovisning om exakt bana som gäller för i år.

Link to comment
Share on other sites

Jag åkte förra året och om det är samma bana så går den delvis i skogen (motionsspår) och delvis på gärden/åkrar. Det var inga jättetuffa backar men ändå en hel del diagonalåkning, mest i början. Det var två varv som skulle åkas. Sista kilometrarna av varvet var det i stort sett helt platt. Kan rekommenderas.

Åkte vi inte 3 varv?

Varvet ska vara ungefär 13,5km...

Link to comment
Share on other sites

Jag åkte förra året och om det är samma bana så går den delvis i skogen (motionsspår) och delvis på gärden/åkrar. Det var inga jättetuffa backar men ändå en hel del diagonalåkning' date=' mest i början. Det var två varv som skulle åkas. Sista kilometrarna av varvet var det i stort sett helt platt. Kan rekommenderas.[/quote']

Åkte vi inte 3 varv?

Varvet ska vara ungefär 13,5km...

Jo, det stämmer när jag tänker efter.

Link to comment
Share on other sites

Då var man anmäld.... -Åmål here I come!

Har du väckarklockan i ordning då, eller litar du på kustlöparen? ;)

Kanske viktigare än välpreparerade skidor.

 

Jag brukar skjuta upp grejer till sista stund, så anmälan blir nog närmare den 15e för mig då föranmälan går ut...

Link to comment
Share on other sites

är nu anmäld - jag försover mig aldrig inför en tväling även om jag för övrigt är notoriskt morgontrött tidsoptimist!

Det blir nog ett bra pass, skall göra mitt bästa för att ge dig en bra seedning när vi ligger och jagar livet ur varandra där uppe i skogarna.

Link to comment
Share on other sites

Då var man anmäld.... -Åmål here I come!

Har du väckarklockan i ordning då' date=' eller litar du på kustlöparen? ;)[/quote']

Försover jag mig så åker jag motsatta hållet och möter dig halvvägs.

Det blir ju väldigt bra, då kan jag kanske förhoppningsvis hålla din rygg och därmed kapa en del placeringar sista halvan. :)

Link to comment
Share on other sites

Tror ni det går att staka hela loppet? Eller går gör det ju men kan det anses väldigt ofördelaktigt?

 

I ärlighetens namn så har jag på något vis stukat/vrickat vristen så när jag går upp på tå/lägger över vikten vid diagonal så smärtar det i vänster fot uppe på framsidan. :(

Link to comment
Share on other sites

Tror ni det går att staka hela loppet? Eller går gör det ju men kan det anses väldigt ofördelaktigt?

 

I ärlighetens namn så har jag på något vis stukat/vrickat vristen så när jag går upp på tå/lägger över vikten vid diagonal så smärtar det i vänster fot uppe på framsidan. :(

Det går...men det lär nog bli tufft... Jag har stakat hela banan någongång på träning...men det kostade mig en kontrollrem...

Link to comment
Share on other sites

Tror ni det går att staka hela loppet? Eller går gör det ju men kan det anses väldigt ofördelaktigt?

 

I ärlighetens namn så har jag på något vis stukat/vrickat vristen så när jag går upp på tå/lägger över vikten vid diagonal så smärtar det i vänster fot uppe på framsidan. :(

Det går...men det lär nog bli tufft... Jag har stakat hela banan någongång på träning...men det kostade mig en kontrollrem...

Ja då får vi se hur det blir med foten, sitter inte i sjön i varje fall. :)

 

Du som är på hemmaplan där, vet du om banan är uppmärkt och spårad så den går att åka i förväg?

Link to comment
Share on other sites

Tror ni det går att staka hela loppet? Eller går gör det ju men kan det anses väldigt ofördelaktigt?

 

I ärlighetens namn så har jag på något vis stukat/vrickat vristen så när jag går upp på tå/lägger över vikten vid diagonal så smärtar det i vänster fot uppe på framsidan. :(

Är banan samma som förra årets rekommenderar i alla fall inte jag enbart stakning. Det är riktigt småkuperat och knixigt bitvis. Väldigt löst för stavarna var det bitvis förra året också. Tror knappt att det ens var skoterkört på någon kort bit, men det är kanske hårdare i botten år. Men loppet i Karlstad är i så fall lämpligare för den som är sugen på att testa att köra utan fäste.

Link to comment
Share on other sites

Tror ni det går att staka hela loppet? Eller går gör det ju men kan det anses väldigt ofördelaktigt?

 

I ärlighetens namn så har jag på något vis stukat/vrickat vristen så när jag går upp på tå/lägger över vikten vid diagonal så smärtar det i vänster fot uppe på framsidan. :(

Är banan samma som förra årets rekommenderar i alla fall inte jag enbart stakning. Det är riktigt småkuperat och knixigt bitvis. Väldigt löst för stavarna var det bitvis förra året också. Tror knappt att det ens var skoterkört på någon kort bit' date=' men det är kanske hårdare i botten år. Men loppet i Karlstad är i så fall lämpligare för den som är sugen på att testa att köra utan fäste.[/quote']

Problemet i fjol va att den snön som kom inte gick att trycka på ett vettigt sätt med skoter...

Iår bör det inte vara några problem med stavfästet...problemet blir nog utför i år...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...