Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Pilgrimsloppet - 23/1 - Åmål - Seedningslopp till Vasaloppet


Vasa

Recommended Posts

...problemet blir nog utför i år...

Här får du berätta mer... ;)

 

Är banan samma som förra årets rekommenderar i alla fall inte jag enbart stakning. Det är riktigt småkuperat och knixigt bitvis. Väldigt löst för stavarna var det bitvis förra året också. Tror knappt att det ens var skoterkört på någon kort bit, men det är kanske hårdare i botten år. Men loppet i Karlstad är i så fall lämpligare för den som är sugen på att testa att köra utan fäste.

Jo det var i nödfall om det gör ont i foten så tar jag mig väl i varje fall runt då. :)

Får se det som ett träningpass då...

Link to comment
Share on other sites

Det gick riktigt fort mest hela tiden, vissa utförskörningar var lite vanskliga. En och annan skidåkare hamnade bland granarna. För egen del gick det bra, inte varje dag man kör 4mil på 2,10 (vinnaren hade 1,37) det var ett kul och snabbt med blixtföre som mer liknade rullskidåkning än skidåkning.

Ja det var därför jag fegade ur, är alldeles för bedrövlig nedför och hade garanterat hamnat mellan granarna! Tyckte det var nog illa igår på Vasaloppsbanan.

 

Vem var det som vann?

Link to comment
Share on other sites

Hade du lyckats bra med vallningen?

Jag fick i år nöja mig med att vara där som vallare och drickalangare. Det var visst isigt i spåren bitvis. Vi valde mellan två skidor med Start universalklister på det ena och Rode Mulitgrade/Rossa blandning på det andra. Det fick bli Rodeparet för de greppade bäst på isen men det medförde också sämre glid på partierna med snö. Vauhti blå LF + Pölder HF på glidet.

Link to comment
Share on other sites

Bill Impola vann.

 

 

Jodå jag är väl ganska nöjd med vallningen la fästet lite kort och bra fäste på isen egentligen hela vägen även om det släppte lite sista varvet, körde skarklister i botten och Start Universal plus några droppar Swix Röda klister ovanpå.

 

Glidet var också bra men det var det väl för alla i detta före, tror det snarare handlar om vem som är minst feg...körde iaf stålsicklat med grov rillning.

 

Synd att vi inte visste om varann så vi kunde hälsat, kanske sågs vi ändå?!

Link to comment
Share on other sites

Synd att vi inte visste om varann så vi kunde hälsat, kanske sågs vi ändå?!

Jo, jag hade läst att några från forumet skulle åka så försökte kolla lite extra, men det är inte så lätt att veta vem som är vem av alla som far förbi. Såg i alla fall en åkare med Kungälvjacka, tyckte jag. Det var kanske du?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...