Backa Sebbe
Postad 28 september 2018 - 11:07

Jag är fullständigt övertygad om skuld vid ett stort antal kändisadvokaters lyckosamma mål för de kriminella.
Jag har lite svårt för de som försvarar de som uppenbart är skyldiga, oavsett om det är rätt eller fel enligt lagen.
Perfekta exemplet med Lindome bröderna och frikännandet pga av lagtolkning trots skyldiga till mord.
Så ryssarna har en fungerande statsdoping men ingen antidopingverksamhet.
Visst Sebbe kanske ska hålla käften som idrottare men för övrigt anser jag att han har helt rätt.
Postad 28 september 2018 - 12:56

Jo min tanke är nog att vi inte är advokater utan har sunt förnuft som högst troligen är mer korrekt än bokstavstroende.
Jag är fullständigt övertygad om skuld vid ett stort antal kändisadvokaters lyckosamma mål för de kriminella.
Jag har lite svårt för de som försvarar de som uppenbart är skyldiga, oavsett om det är rätt eller fel enligt lagen.
Perfekta exemplet med Lindome bröderna och frikännandet pga av lagtolkning trots skyldiga till mord.
Så ryssarna har en fungerande statsdoping men ingen antidopingverksamhet.
Visst Sebbe kanske ska hålla käften som idrottare men för övrigt anser jag att han har helt rätt.
Det är väl fullt möjligt att både hårt kritisera dopningsproblematiken i Ryssland och samtidigt hävda att ryska idrottare förtjänar en rättssäker behandling.
Postad 28 september 2018 - 13:56

Det är väl fullt möjligt att både hårt kritisera dopningsproblematiken i Ryssland och samtidigt hävda att ryska idrottare förtjänar en rättssäker behandling.
Precis, det är det jag velat säga i mina inlägg.
Postad 28 september 2018 - 15:06

Postad 28 september 2018 - 15:20

Precis, det är det jag velat säga i mina inlägg.
Bra!
Sen kan ju jag tycka att en diskussion om hurvida Sebbe ska tala offentligt om dopning eller inte är rätt märklig. Varför skulle INTE en toppidrottare uttala sig i idrottspolitiska frågor? Om han säger något som man tycker är felaktigt är det ju bara att påpeka det.
Postad 26 oktober 2018 - 05:34

Postad 26 oktober 2018 - 09:26

Sebbe inbjuden till vita huset
Det kan knappast ses som en merit 2018. Bra lobbat där!
Med tanke på den nuvarande administrationen i Vita Huset får Sebbe gärna stanna kvar där så det blir nån slags vett och sans.
Postad 26 oktober 2018 - 12:14

För att rensa ut "Trump-dopingen" ?
Postad 26 oktober 2018 - 18:07

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar