Vad tycker ni om dagens "sprint-femmil"? Märkligt beslut att korta av, hade varit bättre att skjuta upp eller ställa in.

OS i Peking 2022
Postad 19 februari 2022 - 12:09

Postad 19 februari 2022 - 13:39

Skickat från min iPad med Tapatalk
Postad 19 februari 2022 - 14:48

Hur många mer än Burman själv tror att han skulle fått bättre placering om det varit full distans idag? Längdherrarna är duktiga på hitta på ursäkter varför det inte gick enligt planen. Skillnaden hade väl varit att ryssarna hängt av båda norrmännen och defilerat sista milen. Skidbytet var inte heller smartaste taktiken.
Jag tror att det hade förändrat resultaten med 2 mil till, kanske inte supermycket men det är fler som orkar 3 mil i tävlingsfart än vad det är som pallar 5 mil. Sen tror jag flera av de som normalt är bra 5-milare som Jens, Musgrave mfl kanske fick en mental smäll när de fick veta att loppet kortats, det var ju inte de de satsat på.
Postad 19 februari 2022 - 15:03

Jag tror att det hade förändrat resultaten med 2 mil till, kanske inte supermycket men det är fler som orkar 3 mil i tävlingsfart än vad det är som pallar 5 mil. Sen tror jag flera av de som normalt är bra 5-milare som Jens, Musgrave mfl kanske fick en mental smäll när de fick veta att loppet kortats, det var ju inte de de satsat på.
Jens var 8:a på 15 och 16:e på 30, talar inte för att han skulle åka bättre på en 5mil. Däremot om det varit klassiskt kanske han presterar bättre. Wille har överraskat positivt på alla lopp han åkt, sambon har en del att lära av honom.
Postad 19 februari 2022 - 15:04

Håller med. Sen tror jag också att med två extra mil hade det inte varit något snack om att byta skidor. Med bättre glid hade förmodligen Burman och Poromaa orkat längre. Även om det iofs var många som inte bytte.
Postad 19 februari 2022 - 20:31

Postad 19 februari 2022 - 22:44

Varför köra 5-mil överhuvudtaget då om man lika gärna kan köra en kortare sträcka med samma resultat?
Postad 20 februari 2022 - 16:04

Om vi aldrig sett några omkastningar sista milen hade era argument haft något att vila mot.
Å andra sidan: Om vi sett omkastningar sista milen blir era argument att en 3-mil går lika bra rena fjanterierna.
Postad 20 februari 2022 - 16:45

Om vi aldrig sett några omkastningar sista milen hade era argument haft något att vila mot.
Å andra sidan: Om vi sett omkastningar sista milen blir era argument att en 3-mil går lika bra rena fjanterierna.
På damernas lopp visade det sig ju vara skillnaden mellan ett klart brons och en åttondeplats på sån liten skillnad i distans som 29 och 30 km...
Postad 21 februari 2022 - 07:13

Sedan dissar Byström Majas och Fridas insatser på stafetten när alla såg att de inte hade glid som matchade de andra topplagen.
Postad 21 februari 2022 - 11:02

Klart det skulle ha körts 5 mil. Vi sysslar med en utomhussport.
Postad 21 februari 2022 - 12:14

Gott så.
Postad 21 februari 2022 - 14:35

Många som hävdar att damer och herrar ska åka lika långt. Nu är det löst! 30 km är nya gemensamma distansen.
Gott så.
Det blev väl till och med så att damerna körde längre? 30 vs 28,(nånting)?
Postad 21 februari 2022 - 16:00

Om damerna kört 28 så hade vi haft en medalj?
Postad 21 februari 2022 - 16:06

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar