Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Val av stav?


garmin

Recommended Posts

Det har varit många trådar och frågor om stavval, men en sista snabbfråga till er innan jag går till sängs. Jag tycker det är för mycket med 2500:- för swix ct1. Om taket är 1500:-. Stavarna ska vara 152,5 cm, för klassisk åkning. Vad kan ge för råd då. Siktar på 750:e plats på VL

Köp dina CT1 i Norge, du kan nästan åka taxi dit och det blir ändå billigare än i Sverige.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply
Tackar' date=' du verkar ha koll på det mesta!

 

 

/Garmin[/quote']

:) jo man har sina kontakter;) känner de flesta leverantörerna i Sverige.

finn2 Har du testat Lekis stavar ? Väldigt många skidskyttar använder ju dom. Verkar även bli vanligare framför allt i sprint.

Link to comment
Share on other sites

Tackar' date=' du verkar ha koll på det mesta!

 

 

/Garmin[/quote']

:) jo man har sina kontakter;) känner de flesta leverantörerna i Sverige.

finn2 Har du testat Lekis stavar ? Väldigt många skidskyttar använder ju dom. Verkar även bli vanligare framför allt i sprint.

Har också noterat Leki på många skidskyttar. Finns det någon särskild anledning att just skidskyttar använder dem? De kanske lämpar sig mer för skate än klassiskt? Eller är det så enkelt att de har "enklare" remmar så det går snabbare för dem att komma igång efter skjutning?!

Link to comment
Share on other sites

Det har varit många trådar och frågor om stavval' date=' men en sista snabbfråga till er innan jag går till sängs. Jag tycker det är för mycket med 2500:- för swix ct1. Om taket är 1500:-. Stavarna ska vara 152,5 cm, för klassisk åkning. Vad kan ge för råd då. Siktar på 750:e plats på VL[/quote']

Köp dina CT1 i Norge, du kan nästan åka taxi dit och det blir ändå billigare än i Sverige.

Jag köpte mina CT1 på plats i Oslo och det blev ca 1500 SEK. Jag måste säga att de i princip faktiskt är värda 2500:- för de är grymt bra. Det känns ju knappt att man har nåt i händerna så man sparar nog mycket energi i långa loppet.

Link to comment
Share on other sites

:) jo man har sina kontakter;) känner de flesta leverantörerna i Sverige.

finn2 Har du testat Lekis stavar ? Väldigt många skidskyttar använder ju dom. Verkar även bli vanligare framför allt i sprint.

Har också noterat Leki på många skidskyttar. Finns det någon särskild anledning att just skidskyttar använder dem? De kanske lämpar sig mer för skate än klassiskt? Eller är det så enkelt att de har "enklare" remmar så det går snabbare för dem att komma igång efter skjutning?!

Det är en helt OK stav men orsaken att dom kör med den är att dom har bra avtal och bra service. segare i pendeln och lite mjukare än swix, SHARK hantaget som är avtagart är de skidskyttarna gillar också men det är $$$ dom kör på dom för.

Link to comment
Share on other sites

Racing Elite (förra årets tror jag..) finns på fliesbergs i Bro för 699:-. Finns ganska många kvar i långa längder.

När var detta? vet du eller nån annat hur läget är nu?

Jag var där i söndags och köpte ett par. Fanns ett tiotal kvar då. Borde finnas kvar, men ring och fråga.

Link to comment
Share on other sites

har ikväll hört från ski go representant att nya staven är på gång

ut till butikerna och att Södergren ska åka med den (håller med om

att det då är konstigt att han inte redan gör det)

mycket tveksam nu om han åker med swix att dom skulle gå med på att han skulle kunna byta nu mitt i vintern.

Link to comment
Share on other sites

har ikväll hört från ski go representant att nya staven är på gång

ut till butikerna och att Södergren ska åka med den (håller med om

att det då är konstigt att han inte redan gör det)

mycket tveksam nu om han åker med swix att dom skulle gå med på att han skulle kunna byta nu mitt i vintern.

Det skulle ju kunna vara så att han har ett avtal om att han ska åka med deras nya - märkbart förbättrade kan man anta - stav men att han får åka med valfri stav tills dess att den nya staven kommit.

Ett sådant upplägg låter rätt troligt i mina öron iallafall. :)

Link to comment
Share on other sites

Det är ju så att man får inte använda utrustning som inte är tillgänglig för andra.

Eftersom Ski-Go inte fått ut staven till försäljningsställena, så får inte Södergren tävla på den än. Såg dock att han gjorde reklam för Ski-Go under intervjun, "skidstrappen" den som håller ihop skidorna, var märkt Ski-Go.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...