Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidtävlingar 2010


Skåningen

Recommended Posts

Det är ordning och reda på dig Kallep! Vilken extrem anmälningsavgift, 518kr....Dagen efter (12 september)går Enhörnaloppet (närheten av Södertälje, oxå 3 mil), anmälningsavgift 150kr...

 

Är det jag som är snål som tycker det känns som en hutlös avgift?! Man får en T-shirt, sedan ser man alla sponsorer med banners, vill man inte ha många anmälda eller, nya E18 borde kunna svälja väldigt många åkare, annars är det något väldigt tokigt med den nya motorvägen :).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Det är ordning och reda på dig Kallep! Vilken extrem anmälningsavgift' date=' 518kr....Dagen efter (12 september)går Enhörnaloppet (närheten av Södertälje, oxå 3 mil), anmälningsavgift 150kr...

 

Är det jag som är snål som tycker det känns som en hutlös avgift?! Man får en T-shirt, sedan ser man alla sponsorer med banners, vill man inte ha många anmälda eller, nya E18 borde kunna svälja väldigt många åkare, annars är det något väldigt tokigt med den nya motorvägen :).[/quote']

Du får väl ta att åka till "Enhörna" eller ta en tävlingsfri helg Rotebrostakaren! Men tycker också att det låter lite dyrt. Förvisso har vi höjt avgiften på vår tävling den 19/9 till 200kr, mest för att täcka polistillstånd mm.

 

Vi har ännu inte lagt ut någon info, så jag får lite skamset hänvisa till Inlines-klubben

http://www.speedskaters.se/wp-content/uploads/2006/12/Varmdorullen-2010.pdf

 

Annars ställer du väl upp i cupen Rotebrostakaren?

http://www.skidor.com/ImageVault/Images/id_5316/scope_0/ImageVaultHandler.aspx

Link to comment
Share on other sites

Klart jag kommer att åka rullskidcupen Dunder, det är den och Alliansloppet jag har inbokat och fokuserar på!

 

Skickade ett mail till E18loppet och fick ett snabbt svar angående anmälningsavgiften.

 

Hejsan Tomas.

Så här är det, att loppet kostade 318 från början och kostar 418 fram till den 11/8.

Sedan kör vi hela dagen med en massa klasser, vi har proffs-tidtagning, gratis parkering,

betalsäkrad anmälan, funktionsTshirt, Unik medalj, vätskekontroller, Sjukvård, fika kontroll.

Men om du tycker det låter dyrt, så samla ihop några stycken 15-20 tal

så kan vi nog få till ett bra pris till ER.

 

Välkommna till en trevlig dag i Enköping.

 

Med vänlig hälsning

E18-LOPPET i Enköping

 

> Kontaktperson:: Tomas Jelinek

> Företag:: Sundbybergs IK

> email:: tomas.jelinek@ssm.se

> Telefonnr:: 08-7994310

>

> Meddelande: Hej, tänke åka rullskidstävlingen, men anmälningsavgiften hindrar nog mig. Den är ju extrem med 518kr....Dagen efter (12 september)går Enhörnaloppet (närheten av Södertälje, oxå 3 mil på rullskidor), anmälningsavgift 150kr...

>

> Är det jag som är snål som tycker det känns som en hutlös avgift?! Man får en T-shirt, sedan ser man alla era sponsorer med banners, vill ni inte ha många anmälda eller bara företagsanmälningar? Nya E18 borde kunna svälja väldigt många åkare, annars är det något väldigt tokigt med den nya motorvägen....

> I vanliga falll får jag anmälningsavgifterna till alla rullskidtävlingar betalt av klubben, men jag har nog inte mage att anmäla mig till detta genom klubben, eftersom avgiften är så hög.

Link to comment
Share on other sites

Jag är anmäld till Enköping men åker mest då det är i närheten av mina gamla hemtrakter

 

Loppet är nog mest ett jippo var gäller rullskidor. Det är ingen tävling utan bara motion. Jag mailade och frågade om klassiskt/skejt och fick svaret att "det är tilllåtet att ta sig fram hur man vill på rullskidorna" Dvs fritt fram att välja sin utrustning.

 

Dock kommer jag att starta klassiskt och jag tror det är de samma för de flesta. Argumet som profstidtagning känns lite fel om det inte ens är tävling och det står ett par vassa skejtare brevid.

Link to comment
Share on other sites

Den 19:e september arrangerar Ronneby OK Karlnäsrullen (intervallstart). Distansen är förlängd detta år till 30 km och sträckan kommer också att ändras, fortfarande vändbana dock. En ungdomsklass kommer också att arrangeras vid behov.

 

Officiell inbjudan kommer inom det närmaste.

Link to comment
Share on other sites

Tävling på söndag 25 / 7-10 i By Näs Avesta 24 km i bra kupering med rejäla utförskörningar!!! Start anmälan Näs ip

Varför är det så få rullskidtävlingar norr om Stockholm?

Dåligt intresse helt enkelt! Bortskämda med tillgång till snö kanske.

Bara starta en tävling och köra

Link to comment
Share on other sites

"Trevlig" tävling fast det regnade, vi blev 17st, vi skidfolk blir taggade så fort nummerlappen åker på...

 

 

Tävling på söndag 25 / 7-10 i By Näs Avesta 24 km i bra kupering med rejäla utförskörningar!!! Start anmälan Näs ip
Varför är det så få rullskidtävlingar norr om Stockholm?

Dåligt intresse helt enkelt! Bortskämda med tillgång till snö kanske.

Bara starta en tävling och köra

Link to comment
Share on other sites

Roligt att några flera vill arrangera rullskidtävlingar, bara hoppas att Näs IF fortsätter. Tror att det kan komma många flera nästa år. Fin bana, visst är backarna små och lätta på tävlingshjul, men man var ju tvungen att ligga på hela tiden.

 

"Trevlig" tävling fast det regnade, vi blev 17st, vi skidfolk blir taggade så fort nummerlappen åker på...

 

 

Tävling på söndag 25 / 7-10 i By Näs Avesta 24 km i bra kupering med rejäla utförskörningar!!! Start anmälan Näs ip

Dåligt intresse helt enkelt! Bortskämda med tillgång till snö kanske.

Bara starta en tävling och köra

Link to comment
Share on other sites

Bara BIF-rullen klar som ligger i tävlingskalendern

Inte Hallands Rull-Ski?

Jo självklart' date=' glömde det!

 

12 sept Hallands rullski

10 okt BIF-rullen

23 okt ÖFK-spåret

 

räkna med 2 tävlingar till i Sydsvenska rullskidcupen (f.d skånes rullskidcup)

 

Tar tag i det nästa vecka när jag är hemma från Bruksvallarna och jag nu har rull-lägret bakom mig.[/quote']

Om det nu ska heta Sydsvenska rullskidcupen så kanske Karlsnäsrullen den 19/9 skulle kunna ingå? Det vore intressant med en intervallstart över 30 km.

Link to comment
Share on other sites

Inte Hallands Rull-Ski?

Jo självklart' date=' glömde det!

 

12 sept Hallands rullski

10 okt BIF-rullen

23 okt ÖFK-spåret

 

räkna med 2 tävlingar till i Sydsvenska rullskidcupen (f.d skånes rullskidcup)

 

Tar tag i det nästa vecka när jag är hemma från Bruksvallarna och jag nu har rull-lägret bakom mig.[/quote']

Om det nu ska heta Sydsvenska rullskidcupen så kanske Karlsnäsrullen den 19/9 skulle kunna ingå? Det vore intressant med en intervallstart över 30 km.

helt rätt

Link to comment
Share on other sites

Jo självklart' date=' glömde det!

 

12 sept Hallands rullski

10 okt BIF-rullen

23 okt ÖFK-spåret

 

räkna med 2 tävlingar till i Sydsvenska rullskidcupen (f.d skånes rullskidcup)

 

Tar tag i det nästa vecka när jag är hemma från Bruksvallarna och jag nu har rull-lägret bakom mig.[/quote']

Om det nu ska heta Sydsvenska rullskidcupen så kanske Karlsnäsrullen den 19/9 skulle kunna ingå? Det vore intressant med en intervallstart över 30 km.

helt rätt

Inte helt omöjligt att det kommer att förhålla sig på det viset. Tänkte kontakta ansvariga för tävlingen över helgen!

Link to comment
Share on other sites

Om det nu ska heta Sydsvenska rullskidcupen så kanske Karlsnäsrullen den 19/9 skulle kunna ingå? Det vore intressant med en intervallstart över 30 km.

helt rätt

Inte helt omöjligt att det kommer att förhålla sig på det viset. Tänkte kontakta ansvariga för tävlingen över helgen!

Blekinges rullskidsnsvarig har fått frågan om att ingå i den nya cupen som kommer att drivas av mitt företag om resp arrangör vill alltså. Annars blir det ingen cup i år

Link to comment
Share on other sites

helt rätt

Inte helt omöjligt att det kommer att förhålla sig på det viset. Tänkte kontakta ansvariga för tävlingen över helgen!

Blekinges rullskidsnsvarig har fått frågan om att ingå i den nya cupen som kommer att drivas av mitt företag om resp arrangör vill alltså. Annars blir det ingen cup i år

"..drivas av mitt företag.."?? "Annars blir det ingen cup i år"?? Drevs inte cupen i Skånes skidförbunds regi förra året? Har de lämnat w.o, eller?

Link to comment
Share on other sites

Inte helt omöjligt att det kommer att förhålla sig på det viset. Tänkte kontakta ansvariga för tävlingen över helgen!

Blekinges rullskidsnsvarig har fått frågan om att ingå i den nya cupen som kommer att drivas av mitt företag om resp arrangör vill alltså. Annars blir det ingen cup i år

"..drivas av mitt företag.."?? "Annars blir det ingen cup i år"?? Drevs inte cupen i Skånes skidförbunds regi förra året? Har de lämnat w.o' date=' eller?[/quote']

typ ja

 

Så jag går in som sponsor i år och skänker priser som ifjol och inför ännu mer varupriser.

 

När jag startade upp cupen år 2008 efter att den legat nere nåt år så satt jag Skånes skidförbund. under 2009 var jag inte med i skånes skidförbund längre och skånes skidförbund var inte intresserad av rullskidor, men jag drev då cupen iallafall.

Efter att inte ha fått så mycket som ett tack av förbundet tackade jag för mig inför 2010 och bad dom själva ta över. Ingenting hände och inget hade dom tänkt göra.

 

Då gick jag med rullskidspecialsiten.se in som huvudsponsor för den nya cupen.

Och i stort sätt finns väl inga hinder att jag kommer fortsätta driva den under 2010 precis som dom två åren tidigare fast då alltså med mer resurser bakom mig som ger bättre priser och bättre möjligheter att få ut aktuellt resultat i cupen efter resp helg.

Under 2009 fungerade bara resultatvisningen av cupen första halvan av sässongen sen tog andra över den hemsidan och jag kunde inget göra längre.

 

Så detta är bara en förbättring eller hur?

Men som sagt det krävs ett ja från alla arrangörer först, och det har jag i stort sätt fått också. Skånes skidförbund stödjer idén, Blekinge har halvt sagt ja tidigare innan allt var klart, Hallands rullski är med på det hela.

SÅ det är klart det blir en cup

 

För det vill du väl Blek-Inge? :)

Link to comment
Share on other sites

Blekinges rullskidsnsvarig har fått frågan om att ingå i den nya cupen som kommer att drivas av mitt företag om resp arrangör vill alltså. Annars blir det ingen cup i år

"..drivas av mitt företag.."?? "Annars blir det ingen cup i år"?? Drevs inte cupen i Skånes skidförbunds regi förra året? Har de lämnat w.o' date=' eller?[/quote']

typ ja

 

Så jag går in som sponsor i år och skänker priser som ifjol och inför ännu mer varupriser.

 

När jag startade upp cupen år 2008 efter att den legat nere nåt år så satt jag Skånes skidförbund. under 2009 var jag inte med i skånes skidförbund längre och skånes skidförbund var inte intresserad av rullskidor, men jag drev då cupen iallafall.

Efter att inte ha fått så mycket som ett tack av förbundet tackade jag för mig inför 2010 och bad dom själva ta över. Ingenting hände och inget hade dom tänkt göra.

 

Då gick jag med rullskidspecialsiten.se in som huvudsponsor för den nya cupen.

Och i stort sätt finns väl inga hinder att jag kommer fortsätta driva den under 2010 precis som dom två åren tidigare fast då alltså med mer resurser bakom mig som ger bättre priser och bättre möjligheter att få ut aktuellt resultat i cupen efter resp helg.

Under 2009 fungerade bara resultatvisningen av cupen första halvan av sässongen sen tog andra över den hemsidan och jag kunde inget göra längre.

 

Så detta är bara en förbättring eller hur?

Men som sagt det krävs ett ja från alla arrangörer först, och det har jag i stort sätt fått också. Skånes skidförbund stödjer idén, Blekinge har halvt sagt ja tidigare innan allt var klart, Hallands rullski är med på det hela.

SÅ det är klart det blir en cup

 

För det vill du väl Blek-Inge? :)

Det låter bra, Skåningen!

Bra att du reder ut begreppen så man fattar vad som händer, och varför.

Roll on!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...