Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hur gammla är ni?


salomons son

Recommended Posts

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Fråga A: 32

 

Fråga B: Har precis börjat med längdskidor i år efter 20 års uppehåll men har alltid vart aktiv på skateboard där toppen var runt 25 år ungefär. Det är ingen jätteskillnad i kroppen, möjligen att explosivitet har ersatts med uthållighet och starkare psyke ;)

Link to comment
Share on other sites

År: 18

 

Formtopp: Har min toppform just nu( i vad jag än gör), men vet att den förbättras för var dag :D:D och långt ifrån någon bra toppform jämfört med andra på forumet men ska väl gå att ändra(tror min lägsta nivå just nu är extremt låg, men att jag är i toppen av den och höjer den var dag)

Link to comment
Share on other sites

Kul tråd :)

 

A: 37

B: Var riktigt jävla vass 1989 då jag var 16 år gammal. Klämde Götajoggen (15 km) på 54 min och blev 4:a på Ungdoms-SM i orientering. 1992 gjorde jag 1.24 på Göteborgsvarvet. Sen har det kommit studier, annat kul och familj emellan. Återupplivar skidåkning på "äldre dar" från ungdomens skidorientering och undrar fortfarande om och vad som krävs för att slipa av ytterligare en timme till nästa år?

Link to comment
Share on other sites

A: 23

 

B: 2023 ? :d

Efter lite skadeproblem innan 2022 års Vasalopp fick Molkomsbördige Andreas87 åter stå överst på prispallen i Mora när 2023 års Vasalopp avgjordes.

Andreas87 stakade hela vägen vilket även varit ett framgångsrecept vid de tidigare segrarna. När tempot skruvades upp i stigningen in till kontrollen i Evertsberg kunde inte någon av konkurrenterna hänga med och segermarginalen blev hela två minuter. :)

 

Nej nu får det räcka... :P

Link to comment
Share on other sites

A: 23

 

B: 2023 ? :d

Efter lite skadeproblem innan 2022 års Vasalopp fick Molkomsbördige Andreas87 åter stå överst på prispallen i Mora när 2023 års Vasalopp avgjordes.

Andreas87 stakade hela vägen vilket även varit ett framgångsrecept vid de tidigare segrarna. När tempot skruvades upp i stigningen in till kontrollen i Evertsberg kunde inte någon av konkurrenterna hänga med och segermarginalen blev hela två minuter. :)

 

Nej nu får det räcka... :P

haha ja du vasa! de skulle vara nått det :D . troligen så hade det varit du som stakat ifrån alla innan första backen redan :D

Link to comment
Share on other sites

Ojoj, enligt era beräkningar kommer jag alltså nå min topp om ca 17-18 år... Härligt då har jag något att se fram emot! :D

 

Ni får alltså se upp vid klockstaplarna första söndagen i mars 2029 :P

Kommer de att böja sig och knäckas av fartvinden när du passerar då? :)

 

Själv är jag 41, och det där med formtopp är svårbesvarat. Pratar vi maxhastighet i löpning så passerade den kanske nånstans kring år 2000, pratar vi uthålighet så hoppas jag ännu ha det resultat som står sig bäst internationellt framför mig (sista helgen i augusti smäller det... :P ), och snackar vi Vasalopp så har jag haft några mellanår, men nu har jag ju blivit utmanad av Vasa och Globe86 och den senare var bara sekunder från mitt personbästa 5:29 i år, så klart jag hoppas det skall gå att få tiden att räcka till en nysatsning där också och lägga ribban riktigt högt för Vasa och globe86. :P Speciellt som jag diskuterat ännu ett långlopp i mars med Lars-Erik och några skidbekanta till. :cool:

Link to comment
Share on other sites

A:Man frågar aldrig en kvinna om hennes ålder!!!:o

B:Det beror kanske också på om man tävlat alls,eller vad man tävlat i och hur mycket man satsat på det man gjort!Under några år på ett idrottsgymnasium hade jag några formtoppar..T ex dagar då man i backar som 'mördarbacken' i Falun bara dansade uppför eller då man sprang ifrån alla i skogen på en OL-tävling eller på upploppet eller kanske simmade ifrån alla på 100 m bröstsim..Det har funnits många sådana 'dagar' i mitt liv, men de är lite utspridda tyvärr..

 

Tror att mina 'piggaste' år låg mellan 18-25.Då kunde "topparna' infinna sig året om.Men då gällde det ju också att den mentala biten och/ eller bra material stämde med just den formtoppdagen för att det ska bli ett 'resultat' i topp=)Inte alltid det gjorde det!!tyvärr!Har alltid älskat konditionsidrotter och kommer nog fortsätta att leta nya utmaningar för att hitta motivation att träna, kanske lite mer, lite roligare träning, men framför allt för att man mår så himla bra av det!:-) Kanske man kan se på det så här: ser fram emot nya'formtoppar' ..:)

Eller som "Jon Tveidt" uttryckte sig vid Skåla opp.."-De e ingen ide å spara på sig!Man vet ju aldrig om man kommer i bättre form! :o

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...