Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Nostalgi - Elan skateskidor


larsbern

Recommended Posts

Frugans gamla Edsbyn GTX det var skidor det. Mina första var ett par röda Kästle (tror jag det var) som jag och alla andra anställda fick av dåvarande arbetsgivaren. Testade aldrig dessa då jag inte var intresserad av längdåkning vid denna tidpunkt i livet. Det var bara utför som gällde då och jag såg längdåkare som töntar. Nu har jag växt upp............

;). Var det de svartvita Edsbyn? Jag hade några med olikfärgade ränder' date=' typ blått orange, brunt, grått, eller nåt i den stilen... Lind-Ex gjorde inga skidor eller? (Eller kanske inte i plast iaf?) Tycker mig se ett par vita med blå text framför mig, men kanske träskidor. Tegsnässkidan då? Är väl senare variant av träskida? fanns det inte någon mer norsk variant som fanns på åttiotalet?[/quote']

De är svarta med vit text. Står fortfarande i förrådet och skulle fortfarande kunna funka bra, men jag har skaffat lite modernare prylar år henne.

Link to comment
Share on other sites

Är Skitrab nytt eller gammalt?

 

Gällande Karhu så lever de skidorna idag vidare under varumärket Yoko. Nya skidor som det står Karhu på är väl tillverkade i Atomicfabriken.

Tror att SkiTrab har gjort skidor under åtskilliga år, men du såg väl skidorna på prispallen i herrarnas sprint i Drammen?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...