Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Näsrullen 2014


tha

Recommended Posts

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply
Går den på gummihjul? :)

Vi förbjuder ingen att komma. Vi har en klass för gummihjul o PU. Vi har en åkare på gummihjul som är i klass med dig om inte lite bättre. De andra har jag inte samma koll på.

Låter nästan som om Rible inte riktigt vågar utmana mig på rättvisa tävlingshjul, därför denna gummihjulsvurm....?!:)

Link to comment
Share on other sites

Om man åker med 2'or i ca 3.20 min/km medelfart, kommer man toksist då?

Det är ju rätt trist att behöva åka själv på tävling.

Peter Andersson åker Vasaloppet på 6:10 o kör på otrimmade 2:or. De andra vet jag inte vad de håller för tempo. Vi räknar med många efteranmälningar även i klassen för 2or. Några från Uppsala vasaloppsklubb kommer troligtvis o kör på 2or. Jag hoppas att du kommer o att du får några att tävla med.

Link to comment
Share on other sites

Vem vann?

Garphyttan tog storslam o vann H21, D21 o H40 genom åkarna Viktor Hansson, Olivia Hansson o Daniel Olsson. Viktor o Olivia är syskon så familjen Hansson kan fira ikväll.

 

Vi har tyckt att kl 10 är en bra starttid för att det inte är för tidigt o man hinner med bröllop o liknade på lördagskvällen. Vi har noterat din åsikt.

Link to comment
Share on other sites

Vem vann?

Garphyttan tog storslam o vann H21' date=' D21 o H40 genom åkarna Viktor Hansson, Olivia Hansson o Daniel Olsson. Viktor o Olivia är syskon så familjen Hansson kan fira ikväll.

 

Vi har tyckt att kl 10 är en bra starttid för att det inte är för tidigt o man hinner med bröllop o liknade på lördagskvällen. Vi har noterat din åsikt.[/quote']

Kul att ni har noterat min åsikt! Sedan om man ska på bröllop och liknande, så vore det fint om prisutdelningen var lite tidigare för att prisvinnarna själva ska kunna hämta priserna. I övrigt kan jag bara bocka och buga för en riktigt trevlig tävling i trevlig miljö med trevliga arrangörer!

Link to comment
Share on other sites

Vem vann?

Garphyttan tog storslam o vann H21' date=' D21 o H40 genom åkarna Viktor Hansson, Olivia Hansson o Daniel Olsson. Viktor o Olivia är syskon så familjen Hansson kan fira ikväll.

 

Vi har tyckt att kl 10 är en bra starttid för att det inte är för tidigt o man hinner med bröllop o liknade på lördagskvällen. Vi har noterat din åsikt.[/quote']

Kul att ni har noterat min åsikt! Sedan om man ska på bröllop och liknande, så vore det fint om prisutdelningen var lite tidigare för att prisvinnarna själva ska kunna hämta priserna. I övrigt kan jag bara bocka och buga för en riktigt trevlig tävling i trevlig miljö med trevliga arrangörer!

Starttiden kl 10.00 är bl.a.anpassad till att rutten går förbi två kyrkor. För att undvika problem med trafik, vid eventuella bröllop/begravningar eller annat, har vi valt att lägga starttiden kl 10, då vi vet att det vanligtvis är lite trafik och vägen är så säker som möjligt.

 

Det är jättekul att så många ville komma till Näsrullen! Att det blev så mycket som 60 efteranmälningar medförde dock en del stress o en del fel uppstod som behövde rättas till, vilket tog lite tid. De funktionärer löste alla problem väldigt snabbt o bra. Jag kan försäkra dig om att funktionärerna gjorde ALLT de kunde för att prisutdelningen skulle vara så nära inpå målgång som det bara gick. Till nästa år behöver vi fundera ut hur vi ska hantera efteranmälningarna så att det inte sinkar tävlingen.

 

Jättekul att höra att du tyckte om vår tävling. Vi har fått väldigt mycket positiv feedback o det är självklart jättekul. Det är oxå roligt att klassen för gummihjul växer o de som körde i den klassen som jag pratade med tyckte inte att det var några problem att starta med de som kör på snabba hjul. Självklart tycker man att det är jobbigt att bli frånåkt nedför men de som jag pratade med accepterade att det är så. Av egen erfarenhet kan jag berätta att det oxå är jobbigt att bli frånåkt uppför av någon på 2or :)

 

Hoppas vi ses nästa år igen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...