Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Elpex IRS Extreme hur funkar den för er


drivernicke

Recommended Posts

Tack för svaren,

 

får se hur kontrollremmarna funkar, annars finns det ju andra att sätta dit.

 

Även holkarna är ju lätt att byta, jag har bara kört med exels dämpade hittills, så jag är därför nyfiken på vilka jag ska byta ut till när det är dax.

 

Ser hur som helst fram emot nya stavar :)

Link to comment
Share on other sites

Tack för svaren,

 

får se hur kontrollremmarna funkar, annars finns det ju andra att sätta dit.

 

Även holkarna är ju lätt att byta, jag har bara kört med exels dämpade hittills, så jag är därför nyfiken på vilka jag ska byta ut till när det är dax.

 

Ser hur som helst fram emot nya stavar :)

Du ska inte sätta på exels dämpade. Dämpning får du så det räcker på köpet. En tung truga sabbar ju hela känslan och pendeln tycker jag.

Link to comment
Share on other sites

Du ska inte sätta på exels dämpade. Dämpning får du så det räcker på köpet. En tung truga sabbar ju hela känslan och pendeln tycker jag.

 

Nädå, så långt begriper jag :)

Det jag menade var att eftersom jag åkt med exel hittills undrar jag vilka holkar ni använder, Rode/Rex/Skigo/annat?

Link to comment
Share on other sites

Tack för svar, när jag ändå är igång, nån som vet diameter på staven för nya holkar? Vet inte om det är samma på Extreme och Comfort iofs..

 

Fick hem stavarna igår, tyvärr ingen möjlighet att testa direkt men dom kändes bra iaf. Ena handtaget tyckte jag glappade lite i sidled, är det så det ska vara helt enkelt? Förstår ju att det kan glappa lite när det är rörliga delar, men tyckte det var mer i den ena än den andra

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...