Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Kul skierg utmaning


Färskingen

Recommended Posts

Så,nu är det gjort. 30 stycken blev det och det är oslagbart eftersom det är max antal intervaller i Skierg pm 4 klarar av:). Ny utmaning samma arbete och vila fast under 1:45. Med flygande start hoppa eller vad som helst ( blir inte flygande på första.)

Grymt jobbat att klara 30st. att ha start 1:45 låter helt galet. ska nog försöka fixa 30st först under 1:50 sen kan jag ta mig an denna galna utmaning.

Link to comment
Share on other sites

Grymt jobbat att klara 30st. att ha start 1:45 låter helt galet. ska nog försöka fixa 30st först under 1:50 sen kan jag ta mig an denna galna utmaning.

 

galna utmaningar kan bara startas av en galning :-)

ska definitivt köra detta i vinter när jag ställer mig i gymmets stakmaskin igen

skönt att ha något "roligt "pass som kan motivera när man känner sig  loj!

Link to comment
Share on other sites

galna utmaningar kan bara startas av en galning :-)

ska definitivt köra detta i vinter när jag ställer mig i gymmets stakmaskin igen

skönt att ha något "roligt "pass som kan motivera när man känner sig  loj!

 

galna utmaningar kan bara startas av en galning :-)

ska definitivt köra detta i vinter när jag ställer mig i gymmets stakmaskin igen

skönt att ha något "roligt "pass som kan motivera när man känner sig  loj!

Galet eller ej, 30st blir det definitivt inte och pulsen kommer sticka snabbt. Vilan blir kortare när man kör flygande start.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Grymt jobbat att klara 30st. att ha start 1:45 låter helt galet. ska nog försöka fixa 30st först under 1:50 sen kan jag ta mig an denna galna utmaning.

Jag ska testa både på 1:50 och 1:45 men har inte Skiergat sedan i April....bör vänta ett par veckor eftersom jag gav blod igår:)

Mina två rekord är:

10000m 38:07min

5000m 18:13min

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Testade idag, och klarade 30×60/60 sub 1:45 på alla, utom sextonde, då slutade jag lite för tidigt så de bblev 1:45,2, så då blev straffet submaximalt 1:44 på nästa:). 1:44,7 snitt på alla. Trodde aldrig innan att det skulle gå. Obs gamla skierg, ej ny lättare....

Va grymma ni är Jag måste göra ett nytt försök snart. det är ju något att bita i.

 

//Färskingen

Link to comment
Share on other sites

Ni som klarat 30st. sub 1.50, vilket motstånd kör ni på?

Låter som en tuff utmaning, tror jag klarar max 10st. i dagsläget.

Jag körde första på 1 an, blev lite stressigt att komma sub 1:45 då, glömde ställa in. Sedan 8 an t o m 20, sedan 10 an, testade med 8 på typ 25e igen, kändes jobbigare. Kör jag intervaller på 1km eller längre är det enklare med 8 an för mig, på minutintevall är nog 10 an enklast. Jag är ganska tung med mina 87kg.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...