Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Förbannade klistertuber....


Tretjak

Recommended Posts

Alstermo resväska, Unika Box ?!?!, det är rätt långt från Biltema, Festool och annat platstjaffs och så en snobbenväska som lök på laxen

 

Förstå mig rätt nu Volevodin, men jag skrattade så jag kiknade men samtidigt inser jag också det absurda i hela grejen. Unika Box i ena änden, Festool Systainer i den andra. Åsså Snobben. Om någon inte hälften så insöad som vi som hänger här läser denna tråd kommer herrar i vita rockar för att hämta oss

Link to comment
Share on other sites

Kan bara hålla med i klagokören över detta elände. Jag tycker att jag gör som man ska men den går hela tiden sönder. Det värsta är att kompisen jag åker på fjälltur med varje år aldrig har sönder några tuber. Det gör det hela ännu mer irriterande.

 

Man kanske kan stoppa klistret i en sådan där tub som man köper olika lim och silikon i, typ fettspruta fast i miniatyr förstås. Så får man ha med en sådan där spruthandtag som man stoppar in patronen i. Fast jag vet inte om jag vill ha den med på fjällturen :)

 

/Mats

Link to comment
Share on other sites

Glömde förresten berömma Dunderklumpen för den exemplariska ordningen i kallvallalådan. Ordning och redan, ingen "fruktsallad" i färgskalan

 

;)

 

Att jag vill ha någorlunda ordning beror nog på att jag skulle glömma saker titt som tätt annars. Så systempåsar får gå åt till annat. Däremot så bryr jag mig inte ett dugg över prestige på plastlådorna. Jag tror jag köpte mina fyra enkla lådor för 50 kr styck för massor av år sedan. De går lätt att bära två och två. Förutom burkvallor i en, så har jag en till paraffiner, en till rotoborstar och en till rillrar. Det som tillkommer förutom det är klisterlådan samt en resväska full med övrigt. Typ två vallajärn (ett enklare alltid enbart för fäste…), borrmaskiner (helst en med sladd och en sladdlös), vallaväck, sandpapper, fibertex mm, mm. Oftast även mina pulvervallor i småaskar i denna resväska. 

 

Jag har i alla fall inte ens orkat leta efter en lyxlåda som ska rymma allt det. ;)

 

Men om jag bara ska ha med några (6-8 st till en tävling) fästvallaburkar, brukar jag ha smålådor som de jag pulvren i.

 

http://4.bp.blogspot.com/-zHTe2ZXYdA0/U49WWsxOlsI/AAAAAAAAAyk/2PW96CQW1Ac/s1600/IMG_1706.jpg

 

http://3.bp.blogspot.com/-YNx5X7RoNuU/U49XPKOF9nI/AAAAAAAAAy8/rMw189sBzYw/s1600/IMG_1707.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-BMPQNFJDFWE/U49XgEkfviI/AAAAAAAAAzE/lT7Rx5h583I/s1600/IMG_1708.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-dduW9-_nDkc/U49W68ufhHI/AAAAAAAAAy0/efs5lfWCM9E/s1600/IMG_1710.jpg
 
Men att ha klister med paraffinerna - HU!!!! Jag som inte klarar att ha samma järn till fäste och paraffiner!!! ;) Kan kanske behövas vitrockar till denna fobi också ??? ;)
Link to comment
Share on other sites

Så fort jag fått in ett fotoprogram i sonens dator,(min egen krånglar) skall jag ta ett foto, så ni får se min låda. Avgörande är funktionen, inte hur den ser ut. (jag har ytterligare två plastlådor, som jag tänkt ha som vallalådor, men de funkade inte så bra som jag ville, så det fick bli annat "skit" i dem istället.)

Link to comment
Share on other sites

Den ultimata lådan finns inte för ska den rymma allt blir den både tung och otymplig. Swix boxen kommer man långt med men även den är löjligt dyr även om livslängden är nog minst 1 generation  :): Festool lådorna är sjukt dyra och dessutom rätt otympliga att bära då man bär den på "platten" så att säga. De är designade för andra ändamål helt enkelt. 

 

Kör också några mindre lådor, köpta på Jula,  när jag åker på läger eller tävling. Man behöver sällan mer än kanske 5 burkar, några klossar, en sickel och vallaväck med sig. Så varför släpa storlådan. Vallar ju inte för glid så där behöver jag ingenting. Sedan har jag RS-rillers egen box för alla de grejerna och så Primaterias box för stålsicklar (1 P-cut på handtag, 2 lösa Kuzmin och 1 lös RS-riller sickel). Saknar däremot något bra för rotoborstar och handtaget till det. 

 

Men fortfarande skulle jag vilja ha tätslutande askar/lådor för klistertuberna  :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...