Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hornbergsloppet


Zyno

Recommended Posts

Rent spontant dubbelt så mycket per varv (minst). Åkte om några stackare som var helt slut efter all stakning (blanka skidor). Var lite tuft för mig med, gick segt och rätt psykiskt ute på åkrarna.

 

Seedningen då? Jag tror det blir hårdare seedning än Intersportloppet, tror på en förskjutning på 1 led. Jag är pessimistisk som vanligt, gissar att det inte blir något elitled alt. Elit 1.56. Sen 10 min intervaller.

Led 1 2.06

Led 2 2.16

Led 3 2.26

Led 4 2.36

Osv.

Link to comment
Share on other sites

Rent spontant dubbelt så mycket per varv (minst). Åkte om några stackare som var helt slut efter all stakning (blanka skidor). Var lite tuft för mig med, gick segt och rätt psykiskt ute på åkrarna.

Seedningen då? Jag tror det blir hårdare seedning än Intersportloppet, tror på en förskjutning på 1 led. Jag är pessimistisk som vanligt, gissar att det inte blir något elitled alt. Elit 1.56. Sen 10 min intervaller.

Led 1 2.06

Led 2 2.16

Led 3 2.26

Led 4 2.36

Osv.

Stämmer, fick 277höjdmeter totalt.

 

Instämmer med ditt seedningförslag. Låter inte pessimistiskt utan realistiskt.

Link to comment
Share on other sites

Otroligt bra arrangemang utifrån snöförutsättningarna. Mkt bra drickalangning. Kanonväder. Kom iväg dåligt och fick slita mycket på första varvet för att köra om ute i den lösa periferin. På andra varvet hamnade jag i en bra liten grupp.

 

Hur fungerade era skidor? Jag hade några lager V40 och ett kort lager VR45. Fästet var på gränsen till för lite och många hade ändå bättre glid än mig. Ramlade in på 2,27,45 vilket lär bli några min från led 3 som vanligt . Min gamla Garmin 305 fick det till 41,88 km.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på vädret här idag så var det en jäkla tur att loppet gick igår. Har snöat hela dagen och det har nog kommit 1 dm nysnö.

 

Oerhört trevligt arrangemang med bra service och kanonbra langning. Jag körde med Rode violet multigrade och hade helt ok fäste hela vägen. Sög inte särskilt mycket glid heller, men jag hade nog tagit mig runt med blanke ski också. Angående höjdmeter fick jag 147 m på min Ambit2 och total längd blev 41,3 km.

 

Ser fram mot seedningen nu och hoppas att det inte blir tuffare än 2:03 för led 1 och därefter 10 minuters intervaller...

Link to comment
Share on other sites

Rent spontant dubbelt så mycket per varv (minst). Åkte om några stackare som var helt slut efter all stakning (blanka skidor). Var lite tuft för mig med, gick segt och rätt psykiskt ute på åkrarna.

 

Seedningen då? Jag tror det blir hårdare seedning än Intersportloppet, tror på en förskjutning på 1 led. Jag är pessimistisk som vanligt, gissar att det inte blir något elitled alt. Elit 1.56. Sen 10 min intervaller.

Led 1 2.06

Led 2 2.16

Led 3 2.26

Led 4 2.36

Osv.

 

Bra gissat!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...