Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Erfarenheter av olika skateskidor och pjäxor


TreeSwede

Recommended Posts

Hur var det med vikter?

Jag köpte helt på chans. På NIS plattan är det tryckt ett viktspann som Madshus mätt upp där stod det 80-95kg (väger 84kg) på de 3 par 195m som fanns och på 190cm skidorna fanns det 70-85kg på 1 par. Klämde på dem och tyckte att 195 skidorna kändes bättre. Men jag är ju inte säker att de är perfekta men för 499:- var jag bered att chansa :) Har tänkt ha skidorna som "grusskidor" och träna på när det är lite med snö, som det allt som oftast är......

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte helt på chans. På NIS plattan är det tryckt ett viktspann som Madshus mätt upp där stod det 80-95kg (väger 84kg) på de 3 par 195m som fanns och på 190cm skidorna fanns det 70-85kg på 1 par. Klämde på dem och tyckte att 195 skidorna kändes bättre. Men jag är ju inte säker att de är perfekta men för 499:- var jag bered att chansa :) Har tänkt ha skidorna som "grusskidor" och träna på när det är lite med snö, som det allt som oftast är......

Lite så ja! Hämtade precis ut sista 195-paret på 75-90. Hoppas det funkar, annars har polarn nya skidor. Dock vägrade dom sälja Xcellerator för det pris du angav, så då gav jag blanka i det och letar vidare. Missade tyvärr skon. Annars hade det varit klart värt!

Noterade också att dom härute säljer Premio HD-stavfodralet för 249 medan dom på Hamngatan tar 99. Konstigt.

Link to comment
Share on other sites

Lite så ja! Hämtade precis ut sista 195-paret på 75-90. Hoppas det funkar, annars har polarn nya skidor. Dock vägrade dom sälja Xcellerator för det pris du angav, så då gav jag blanka i det och letar vidare. Missade tyvärr skon. Annars hade det varit klart värt!

Noterade också att dom härute säljer Premio HD-stavfodralet för 249 medan dom på Hamngatan tar 99. Konstigt.

 

När jag frågade en kille om de reade även bindningar så sa han "nej" men erbjöd sig kontrollera priset. Sedan var den ytterligare en kille i verkstaden som slog på datorn och kom fram till 299:-. Kände på mig att de nog tittat på fel bindning helt enkelt. Men jag högg som en kobra på erbjudandet  :D

 

Det verkar vara olika prissättning i olika butiker. Men har de visat ett pris i sin webbutik så får du samma pris i butik!

Link to comment
Share on other sites

Ja det förstår jag. Dom hade nog insett sitt misstag, för dom var stenhård idag. Lyssnade med en polare som var på XXL i Uppsala, men han stötte också på patrull. Nu har jag fått tag på ett par för 400 på annat håll istället. Nu är det bara pjäxor som saknas...
Link to comment
Share on other sites

Sådär, då släppte XXL i GBG även dessa för 499:- och ett par Xcellator (den lite äldre modellen) för 299:-, finns hyfsat gott om dom i Bäckebol, men måste säga till om priset!

Vilken modell pratar du om? Vad är det för pris som står annars? Varför får man dom billigare om man säger till? Har du en kod?

Link to comment
Share on other sites

Det är förra årets Hypersonic, den utan Empower, på XXL Sisjön finns det en prisskylt med typ "REA 80% nu 499:-", men denna skylt saknas i Bäckebol. I Sisjön är allt utplockat, finns bara korta skidor för superlättviktare kvar, men eftersom det står 1499:- i Bäckebol fanns det hyfsat med utbud. Jag frågade helt enkelt varför det var annorlunda priser och då sa en kille i personalen att dom inte hade hunnit ändra skylten men priset är 499:- (dock så blev det 1499.- i kassan ändå, men de ändrade efter har frågat samma kille).

Angående bindningen frågade jag bara om dom hade något bra pris på bindningar och han knappade lite på en dator och sa att förra årets Xcelerator (OEM dvs utan tjusig förpackning) kostade 299:- och det priset gick in direkt i kassan med.

Link to comment
Share on other sites

Det är förra årets Hypersonic, den utan Empower, på XXL Sisjön finns det en prisskylt med typ "REA 80% nu 499:-", men denna skylt saknas i Bäckebol. I Sisjön är allt utplockat, finns bara korta skidor för superlättviktare kvar, men eftersom det står 1499:- i Bäckebol fanns det hyfsat med utbud. Jag frågade helt enkelt varför det var annorlunda priser och då sa en kille i personalen att dom inte hade hunnit ändra skylten men priset är 499:- (dock så blev det 1499.- i kassan ändå, men de ändrade efter har frågat samma kille).

Angående bindningen frågade jag bara om dom hade något bra pris på bindningar och han knappade lite på en dator och sa att förra årets Xcelerator (OEM dvs utan tjusig förpackning) kostade 299:- och det priset gick in direkt i kassan med.

Det är det som är det fina, går alltid åberopa prisgarantin så löser dom det. Inga problem!

Om det inte framgått tidigare kan man även ha flyt att hitta mostv. Nanosonic för 999:-

Link to comment
Share on other sites

Det är förra årets Hypersonic, den utan Empower, på XXL Sisjön finns det en prisskylt med typ "REA 80% nu 499:-", men denna skylt saknas i Bäckebol. I Sisjön är allt utplockat, finns bara korta skidor för superlättviktare kvar, men eftersom det står 1499:- i Bäckebol fanns det hyfsat med utbud. Jag frågade helt enkelt varför det var annorlunda priser och då sa en kille i personalen att dom inte hade hunnit ändra skylten men priset är 499:- (dock så blev det 1499.- i kassan ändå, men de ändrade efter har frågat samma kille).

Angående bindningen frågade jag bara om dom hade något bra pris på bindningar och han knappade lite på en dator och sa att förra årets Xcelerator (OEM dvs utan tjusig förpackning) kostade 299:- och det priset gick in direkt i kassan med.

Nöp mig ett par nansonic skate för 999kr idag på xxl. Blir lite av en chansning men för dom pengarna så gick det inte vata utan :) jag är 170 och tog ett par på 175 och viutspann 55-75kg. Dock visade skiselectorn att ideal vikten för dessa skidor var 70 kg! Jag väger 63. Men jag resonerar så att öl är gott och lite trivselkilon kan man lägga på sig :) :) :)

Blev även ett par nybörjarskidor Fischer för 400kr till tjejen! Fynd

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...