Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

europas tuffaste långlopp


hanstage

Recommended Posts

Det är ju man själv som är motor så det blir väl en värdering av sin egen insats ;)

Nu blev jag väldigt tvetydig...

Hur som så ska det bli spännande att följa och jag hoppas det blir ett lyckat arrangemang. Bra initiativ, för nu kan norrbaggarna slänga sig i väggen med sina futtiga 12 mil Troll Ski Marathon. :D

Link to comment
Share on other sites

Jo, tror knappast jag kommer staka hela :) Men i och med att det är så långt tänker jag att man kanske har lite lägre tröskel till att stanna och valla. Starta på blanka ski? Valla på när det behövs? Starta med snål fästvalla, utan grund --> Staka på mitten, valla på sista biten? haha, hypotetiskt. Beror förstås väldigt mycket på föret. Blir det påskräls blir det lättåkt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nordenskiöldsloppet har lägre milkostnad än Vasaloppet. Inte bedömer ni väl om bilen är dyr eller billig att tanka utan att först ta hänsyn till antal körda mil helller :)

 

13.61 kr/km mot 18.33 kr/km

Jo och väger man in antalet startande så tar Vasaloppet ännu mer betalt per åkt skidmil/timme, så sett som avgift för att någon skall pista upp 11 mil spår och serva med 25 mat/vätskestationer så finns ju andra lopp som tar högre avgift. Men visst blir det en bra slant ändå. :)
Link to comment
Share on other sites

Årefjällsloppet ifjol var väl tufft, körde mig totalstumm och hade en intressant utförskörning ner till Vålådalen. Men "orginalsträckningen" är jäkligt fin.

 

Annars sägs ju Flyktingloppet vara relativt tufft, har inte åkt själv så jag kan inte uttala mig mer än så.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...