Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Nybrorullen


Folkesson

Recommended Posts

Kommer det att läggas ut en karta, där man ser var banan går ?

Absolut, ska vi lägga ut en karta:) ha koll på tävlingens Facebooksida och sen våran hemsida som snart kommer upp.

 

Om du absolut vill tjuvträna innan vi hinner lägga upp den, hör av dig då till lasse@nybroskiddklubb.se

Link to comment
Share on other sites

Nu händer det roliga saker för Nybrorullen!

Elpex kommer som sagt vara på plats, de har även lovat att ställa upp med låneskidor till seedade åkare vilket kommer göra det till en väldigt rättvis tävling.

Huselius skidsport går även in som huvudsponsor och hjälper till med priser, service mm så räkna med att det finns potential för en riktigt bra tävling.

För mer info följ oss på Facebook!

https://www.facebook.com/nybrorullen?fref=ts

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jäkligt synd att tävlingen går lördagen den 5 september pga av att datumet är ganska upptaget av andra tävlingar tex

DM i halvmaraton i Hultsfred + att annan alternativ tävling för min del. Hade tävlingen gått på söndagen har det varit mer

"rent" i tävlingsutbytet, synd, inget att göra åt. För min del hänger det på om 60+ finns på den korta distansen, annars

väljer jag nog någon av de andra två tävlingarna.

Link to comment
Share on other sites

Iår har vi beslutat att bara ha ungdomsklasser och sen H/D21. Så inga vuxenklasser mer.. Men vi kommer förhoppningsvis (inte 100% att de blir av men 99%) ingå i en rullskidscup där kommer det att vara åldersklasser.

 

Jag hoppas du kommer ändå och åker vår fina bana. Du kommer förhoppnigsvis inte ångra dig:)

 

Anmälan är öppe på idrottonline nu, ändra bara säsong till 15-16. Även inbjudan är klar för att beskåda på www.nybrorullen.se

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Idag kan vi presentera att vi kommer ingå i Huselius Rullskidscup.
Cupen som kommer innehålla 5 st deltävlingar i södra Sverige.

16 aug Karlsnäsrullen (Blekinge) klassisk stil
5 sept Nybrorullen (Småland) klassisk stil
20 sept Dackemaran (Blekinge) klassisk stil
18 okt Skåneskejten (Skåne) Fristil
1 nov Änglarullen (Skåne) Klassisk stil

Det kommer finnas ungdomsklasser, juniorklasser, senior, åldersklasser. Fina priser på cupavslutningen 1 nov för totalen. Klassiska tävlingar går på träningshjul 2:or, Fristilsloppet på racehjul.
Mer info kommer framöver, men boka in datumen redan nu!
Därav kommer vi att utöka klasserna med D40,H40,H50,H60,H70
Vi jobbar med att få ut de nya klasserna på anmälningssidan

 

 

För oss som anordnar Nybrorullen känns detta fantastiskt kul när fler tävlingar dyker upp och utökar tävlingsutbudet för oss rullskidåkare. Fler sponsorer ramlar in till oss vilket tyder på att många är intresserade vilket vi uppskattar, för mer info gilla Nybrorullen på Facebook eller kolla in hemsidan www.nybrorullen.se

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu har anmälningarna börjat ramla in till Nybrorullen, var inne och tittade i tävlingskalendern. Glädjande nog finns veteranklasser med och där är redan en del anmälda. Jag hade hellre sett att H 60 hade varit 15 km som 70-klassen,

det är ganska långt att åka 30 km så långt upp i åldern, men det får bli ett önskemål till nästa år.

Tyvärr är jag som sagts upptagen den dagen, annars hade jag gärna ställt upp nu är det är klassindelning, får boka in

tävlingen till nästa år.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Lite uppdateringar nu när det börjar närma sig:

 

-Elpex kommer ha med utrustning att testa, förmodligen de nya rosa PU-2orna som fått enastående bra betyg.

-Huselius skidsport är på plats för att hjälpa till med service, försäljning mm. De har, tillsammans med våra övriga sponsorer sett till att ett maffigt prisbord börjar växa fram med rullskidor, stavar och mkt mkt mer. Vi räknar med att alla/de flesta får pris.

-Låneskidorna kommer vara elpex 2or av gummi. Vi vill att alla anmälda som omfattas av låneskidor skickar ett mejl till lasse@nybroskidklubb.se och anger ert bindningssystem. 

 

Anmälningsavgiften måste betalas till klubben innan ni får hämta ut nummerlappen. INGEN FAKTURERING.

Ni betalar in summan av något av följande sätt.
1 Klubbens postgiro 291140-2 (ange Namn, klubb och klass. TA MED KVITTO)
2 Betala kontant vid uthämtning av nummerlapp( ha jämna pengar tack)
3 Swisha till 0702815538 (Märk Nybrorullen, namn, klubb, klass)

Och glöm ej att skriva ut kvitto och ta med dig så du kan visa upp vid nummerlappsutdelningen.

 

Väl mött önskar Nybro skidklubb med sponsorer.

www.nybrorullen.se

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Totalt antal anmälda börjar närma sig 60 vilket vi tycker är fantastiskt roligt! Vi räknar med rullskidspropaganda! Tänk på att sista anmälningsdagen är imorgon tisdag. Efteranmälan görs mot förhöjd avgift. 

 

Vi kommer att ha ett av landets största och bästa prisbord tack vare Huselius skidsport som är huvudsponsor samt alla övriga sponsorer. Som krydda på moset ska vi lotta ut minst ett par rullskidor från elpex, och mycket mer för er som kanske inte kommer göra upp om segern :)

 

Vi har även i dagarna fått klart med ett backpris i samarbete med Häradssparbanken Mönsterås, Kalmar kuvert och Nybro ski. Första herre och första dam kommer få 750 kr vardera plus lite annat smått och gott. Helt klart värt att satsa på för er som är lite mer explosiva.  

 

Har ni inte anmält er än så gör det! Sprid gärna till andra som kan ha missat detta, motionär som elit, alla är välkomna! 

 

Väl mött önskar Nybro skidklubb med sponsorer.

www.nybrorullen.se

Link to comment
Share on other sites

Hej Knappen

 

Kul att du är anmäld :)

Sista anmälningsdag är idag 1 september. Såg med att det missats i inbjudan men står på idrottonline, där man anmäler sig. Kommer att gå att efteranmäla sig fram till kl 10.00 på lördag, mot förhöjd avgift.

Tyvärr finns ingen dusch vid tävling utan det finns sen i Svartbäcksmåla vid vår klubbstuga är ca 1 mil bort. Där Huselius har sin försäljning är utanför ett församlingshem som vi har tillgång till så toaletter kommer finnas där. Det är även här man hämtar nummerlappar och sen går i mål.

Pakering kommer vara några hundrametrer bort från detta område på en stor grusplan.

Håll ut PM kommer ut nu närmsta dagarna. Där finns denna information

Link to comment
Share on other sites

Mycket trevlig tävling, för oss lite långsammare tyvärr några regndroppar på slutet.

Mycket snäll bana med bra fäste på nästan hela banan och inga backar att tala om.

 

Bra arrangerat, lite missar på informationssidan men det gick ju bra.

Hoppas detta blir tradition nu, fler tävlingar i Nybrotrakten är bara roligt!

 

Tack alla som hjälpte till och gav ss en så bra tävling. Ruggigt att se segrartiderna... jag undrar bara hur man gör...

Link to comment
Share on other sites

Hej knappen. Kul att du gillade loppet :) och jag lovar att vi 3 ska driva vidare detta mår högre höjder. Vi ska göra allt för att höja ribban ännu mer till nästa år. :)

 

Du får gärna maila mig det du tyckte vi missade. Vi vill gärna anteckna allt som var mindre bra så de inte upprepas. Lasse@nybroskidklubb.se

 

Men vilket väder de blev :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...